به گزارش خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، سید صولت مرتضوی ظهر امروز و ضمن بازدید میدانی از طرح غدیر در اندیمشک در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای این طرح تا ابتدای سال آینده، ۵۲ درصد از جمعیت خوزستان از آب شرب سالم، پایدار، ماندگار و بدون تنش برخوردار می‌شوند.

وی افزود: تحقق این موضوع اولین دستاورد سفر آیت الله رئیسی به خوزستان در تأمین آب شرب سالم و پایدار برای شهروندان خوزستان است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: این طرح هم اکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اقدام‌های انجام شده در ماه‌های اخیر روند اجرایی و عملیاتی آن بسیار امیدوار کننده است.

وی افزود: طرح انتقال آب غدیر از برنامه زمانبندی شده فاصله چندانی ندارند که با تأمین و تجهیز منابع و به‌کارگیری همه امکانات در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح سرعت خواهد گرفت.

مرتضوی عنوان کرد: بخش اول طرح انتقال آب غدیر تا پایان امسال و بخش دیگر این طرح اواخر خرداد سال آینده به بهر برداری خواهد رسید.

وی گفت: با اجرای این طرح، ۱۰ متر مکعب آب در ثانیه به ظرفیت انتقال آب شهرستان‌های مختلف استان خوزستان و روستاهای واقع در مسیر افزوده می‌شود.

به گزارش خوزپرس، با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان به مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت.

مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شد که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی استان در حال انتقال است.

در سفر حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان به خوزستان در شهریور ماه امسال مقرر شده که میزان انتقال آب از طرح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ‌های ایستگاه به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد که بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور در راستای سرعت بخشیدن به تحقق این وعده دولت سیزدهم است.