به گزارش خوزپرس از اهواز، سرهنگ سعید رحیمی دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقاط حادثه‌خیز کلانشهر اهواز افزود: با همکاری عوامل شهرداری نقاط حادثه‌خیز کلانشهر اهواز شناسایی و در برنامه کوتاه مدت دوربرگردان های اضافه شهر مسدود و ایمن سازی شدند که بخشی از این ایمنی مربوط به پروانه ای کردن دوربرگردان ها می باشد.

رحیمی با اشاره به کاهش تعداد ۳۴ نفر فوتی ناشی از حوادث رانندگی در اهواز نسبت به سال گذشته ، ادامه داد : معابر شهر اهواز بیشتر بزرگراهی هستند که سرعت وسایل نقلیه در این بزرگراه ها بسیار زیاد است ، سعی شده تا نقاط چالشی را مدیریت و سرعت را در این نقاط با مدیریت بر سرعت کاهش دهیم .

وی با بیان اینکه در کلانشهر اهواز با افزایش تصادف جرحی و تصادف خسارتی مواجه هستیم ، خاطر نشان کرد : اهواز از لحاظ هوشمندسازی در وضعیت مناسبی قرار ندارد تا ترافیک به صورت هوشمند مدیریت شود لذا باید دوربین های پلاک خوان در جریان عبور و مرور کلانشهر اهواز هوشمند و افزایش یابد.

رییس پلیس راهور اهواز از ساماندهی هسته مرکزی شهر اهواز خبر داد و افزود : طرح های خوبی در خصوص ساماندهی هسته مرکزی شهر اهواز و مراکز خرید در خیابان های سلمان فارسی ، شریعتی ، طالقانی اجرا شده است که می‌توان به ساماندهی و جانمایی دقیق ایستگاه های تاکسی و اتوبوس شهری اشاره کرد.

افزایش بار ترافیکی در کلانشهر اهواز به واسطه انسداد پل ششم «فولاد»

سرهنگ رحیمی با اشاره به انسداد پل ششم «فولاد» ، ادامه داد : در روزهای گذشته با چالش بسیار جدی در شهر اهواز مواجه شدیم ،با انسداد پل ششم «فولاد» به دلیل نقص فنی شاهد بار ترافیکی زیادی در برخی مناطق اهواز هستیم.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص سرقت قطعات پل ششم اهواز اظهار کرد : سرقت قطعات زیر پل ششم مربوط به سال گذشته است که سارقان بلافاصله در زمان سرقت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رییس پلیس راهور اهواز با بیان اینکه پل ششم از لحاظ فنی دچار مشکل شده است گفت : این پل از لحاظ فنی نشست کرده و درزهای انبساط پل باز شده که با توجه به وضعیتی که در ترافیک شهر اهواز بوجود آمده ، مسیرهای ساحلی این شهر ظرفیت این حجم ترافیک را برای عبور و مرور ندارندلذا ضروری است مسئولان مربوطه هر چه سریعتر در یک جدول زمانبندی به صورت اضطراری و در کوتاهترین زمان نسبت به ترمیم این پل اقدام کنند.

سرهنگ رحیمی با اشاره به تقاطع غیر همسان میدان دانشگاه اهواز ، خاطر نشان کرد : روزانه شهروندان بیش از یک ساعت برای عبور از میدان دانشگاه معطل می شوند این مشکل ناشی از مسدود شدن پل ششم است .میدان  دانشگاه ظرفیت تردد حجم زیادی از خودروها را ندارد و همین عامل باعث ایجاد بی نظمی در این نقطه شده است.

خسارت تصادف تا سقف ۱۶۰میلیون ریال نیاز به کروکی ندارد

رییس پلیس راهور اهواز در خصوص خسارت ناشی از حوادث رانندگی نیز گفت: از آنجا که تصادف خسارتی تا سقف حدود ۱۶۰ میلیون ریال نیاز به کروکی پلیس ندارد و شرکت های بیمه ملزم به پرداخت خسارت می باشند لذا از شهروندان تقاضا می شود در صورت بروز حوادث رانندگی و نیاز به حضور کارشناس فنی پلیس راهور بلافاصله وسیله نقلیه خود را به نقطه ایمن منتقل کنند تا ماموران پلیس به محل مراجعه کنند.

سرهنگ رحیمی ادامه داد : با توجه به وضعیتی که در شهر اهواز به وجود آمده تمام ظرفیت پلیس راهور برای کنترل ترافیک و نظم بخشی در سطح کلانشهر اهواز به کار گرفته شده است .

شناسایی ۳۲ نقطه حادثه خیر در کلانشهر اهواز

رییس پلیس راهور اهواز با اشاره به رفع مسائل مهندسی نقاط حادثه خیز در کلانشهر اهواز گفت:برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز در سطح شهر اهواز اخیرا بازدید میدانی با حضور شهرداری‌ها صورت گرفت و مقرر شد تا مشکل ایمنی  ۳۲ نقطه بحرانی در کلانشهر اهواز برطرف شود .

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه مولفه هایی چون فنی مهندسی، فرهنگ ترافیک ، سیستم‌های حمل و نقل و جانمایی اصناف در دستور کار جدی پلیس قرار دارند گفت: بر اساس تجربه  پنج‌ساله اخیر در این کلانشهر برنامه ریزی کوتاه مدت اجرا شده در این راستا رضایتبخش است اما  در برنامه میان مدت باید رفع موافع و نقاط حادثه خیز کلانشهر اهواز پیگیری شود.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات به روز علایم راهنمایی و رانندگی ادامه داد : در کلانشهر اهواز از تجهیزات ترافیکی جدید مثل راهبند آکاردئونی ، تجهیزات خطوط شطرنجی و  ترافیکی و نیز علائم راهنمایی و رانندگی مدرن استفاده شده است اما باید از تابلوهای روان برای اطلاع رسانی شهروندان و افزایش فرهنگ ترافیکی استفاده شود.

بیشترین تصادفات در حاشیه کلانشهر اهواز رخ می دهد

رییس پلیس راهور اهواز با بیان اینکه برای تمام نقاط اهواز باید برنامه ایمن سازی تردد مخصوص به خود طراحی شود گفت: نقاط حاشیه اهواز علاوه بر زیبا سازی باید ایمن سازی شود.

سرهنگ رحیمی با اشاره به فرهنگ سازی در خصوص تردد عابران پیاده اظهار کرد: یکی از مولفه‌های میان مدت و بلند مدت پلیس راهور  موضوع ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابران پیاده است که در این راستا اقداماتی انجام شده اما لازم است پل‌های سنتی به پل‌های برقی تبدیل شود تا فرهنگ استفاده از پل عابرپیاده گسترش یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در کلانشهر اهواز مربوط به عابران پیاده است  گفت : عمده تصادفات منجر به فوت در  اهواز عابران پیاده هستند لذا ضروری است برای کاهش این حوادث مدیریت و برنامه ریزی لازم صورت  گیرد.

تردد خودروهای سنگین از کمربندی شمالی اهواز 

رییس پلیس راهور اهواز با تاکید بر تردد خودروهای سنگین از جاده کمربندی شمال به شرق اهواز ، خاطر نشان کرد : پیش از انسداد پل ششم اهواز خودروهای سنگین از کمربندی غربی اهواز بلوار اکباتان ، پل ششم به سمت شهرستان کارون  تردد می‌کرد که با توجه به مسدود شدن این پل مسیر کمربندی شمال به شرق اهواز جایگزین شده است .

سرهنگ رحیمی ادامه داد : از آنجا که خیابان های درون شهری اهواز به هیچ وجه ظرفیت تردد و توقف وسایل نقلیه سنگین را ندارند لذا با کامیون ها و خودروهای سنگین درون شهری با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد : تنها خودرو های سنگین خدمت رسان با مجوز در زمان کاهش بار ترافیکی می‌توانند در معابر شهری اهواز تردد داشته باشند.