به گزارش خوزپرس، محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو  با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مخالف بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: جلسه امروز (یکشنبه ۲۲ آذر) فراکسیون رهروان ولایت  با حضور رئیس فراکسیون تشکیل و بحث‌هایی درخصوص سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد و اکثریت فراکسیون به  مسکوت ماندن این طرح رای دادند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در  مجلس شورای اسلامی، این طرح را کاملا سیاسی و به ضرر نخبگان دانست و ادامه داد: این طرح محدودیت‌های برای دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی ایجاد می‌کند تا نتوانند به راحتی اقدام به جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشاد و  دکتری کنند.

سادات ابراهمی تاکید کرد: بیشترین آسیب با اجرای این طرح به دانشگاه آزاد وارد خواهد شد در حالی که همواره به این مجموعه دانشگاهی در دولت قبل نیز فشارهای  وارد می‌شد.

عضو فراکسیون دانشگاهیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ نفر از  نمایندگان مجلس  پیشنهاد مسکوت ماندن طرح را ارائه دادند، ادامه داد: این طرح که امروز در صحن رای آورد ضرر و زیان جبران ناپذیر علمی به کشور به ویژه دانشگاه آزاد وارد می کند و هزینه‌هایی صرف شده را به هدر داده و سبب تجمیع اکثر دانشگاه‌های آزاد در شهرهای مختلف کشور خواهد شد