مردم نیکوکار استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال جاری ۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، گفت: این نهاد در بخش تحقق برنامه‌های طرح صدقه و شاخص رشد درآمد‌های نقدی صدقات، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

شیبه بابیان اینکه ۲۲۲ هزار مشترک طرح صدقات کمیته امداد خوزستان در قالب مشترکین صنادیق معابر، اماکن، منازل و اصناف در سطح استان خوزستان وجود دارد، افزود: خیران در چهار ماهه نخست امسال از طریق این طرح ۵ میلیارد تومان در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده طرح صدقات برای رفع نیاز‌های خانوار‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود، گفت: ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

شیبه افزود: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خانواده معادل ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. از میان خانواده‌های تحت پوشش، اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم که به خاطر کرونا و تحریم به وجود آمده، درخواست‌های نیازمندان از کمیته امداد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: خیران خوزستانی می‌توانند صدقات خود را به شیوه‌های نوین الکترونیکی کد USSD با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نصب نرم‌افزار‌های سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷، تماس تلفن ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ و سایت به نشانی emdad.ir به صورت غیر حضوری پرداخت کنند