سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خوزپرس اظهار کرد: عشایر نقش مهمی در تولید گوشت قرمز مورد نیاز بازار مصرف خوزستان دارند.

وی، توجه به تأمین چرخه تولید گوشت قرمز را در خوزستان ضروری دانست و افزود: در سال جاری تسهیلات بانکی به میزان ۵۰ میلیارد ریال به زنجیره گوشت قرمز عشایر خوزستان اختصاص داده شد.

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۱۹ میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلات بانکی جذب و در اختیار عشایر استان خوزستان قرار گرفته است، تصریح کرد: عشایر این استان بازوی پرتوان اقتصاد مقاومتی کشور هستند.

وی گفت: باقی‌مانده اعتبارات در حوزه عشایر به زودی و با پیگیری‌های انجام شده جذب و تا پایان سال جاری به صورت کامل در اختیار عشایر استان خوزستان قرار داده می‌شود.

موسوی به جذب ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین علوفه و تکمیل زنجیره گوشت قرمز به عشایر استان خوزستان اشاره کرد و افزود: جذب ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات نیز نهایی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مذکور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب شده است، عنوان کرد: مراحل جذب و تأمین اعتبارات آرد و علوفه مورد نیاز عشایر استان خوزستان نیز در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان با اشاره به نقش و جایگاه برجسته عشایر در عرصه تولید و خودکفایی ملی، تصریح کرد: برای تأمین نیازهای عشایر استان خوزستان همه امکانات موجود بسیج شدند