امرالله اورکی در گفتگو با خوزپرس ایذه اظهار کرد: بعد از بحران کووید ۱۹ در ایذه با کمبود اکسیژن مواجه شدیم ولی با پیگیری‌های وزیر بهداشت، رئیس علوم پزشکی اهواز، نماینده مردم ایذه و باغملک و رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه، یک دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال توسط وزارتخانه خریداری شد و به ایذه ارسال شد.

 

وی ادامه داد: همچنین ۶ دستگاه ونتیلاتور با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان و ۱۲ عدد ماسک بای پپ با اعتباری نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان خریداری به بیمارستان ایذه اختصاص داده شد.

 

اورکی در مورد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا افزود: درصد آمار فوت در ۱۰ روز ابتدایی سال جدید نسبت به ماه‌های گذشته مجدداً روند صعودی به خود گرفته و همچنان ادامه دارد.

 

وی در مورد اینکه بیشتر موارد بستری که منجر به فوت شدند در مراسم‌های مختلف شرکت کرده بودند، تاکید کرد: این زنجیره با برگزاری مراسم‌ها، تجمع‌ها و … هرگز قطع نخواهد شد.

 

رئیس بیمارستان شهدای ایذه با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود، گفت: انتظار دارم مردم شهرستان با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.