به گزارش خوزپرس ایذه ، عبدالله ایزدپناه شامگاه پنجشنبه در جلسه فوق العاده قرارگاه کرونا ویروس که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز قول دادند که تا اوایل هفته آینده امکانات ویژه‌ای را در اختیار شبکه بهداشت ایذه قرار دهند.

 

وی، مهم‌ترین عامل در قرمز شدن وضعیت ایذه را مراسم‌های عزا و شادی اعلام کرد و افزود: مسئولان باید در اجرای مصوبات ستاد کرونا الگوی مردم باشند تا با همیاری مسئولان و مردم شاهد تغییر وضعیت ایذه از رنگ قرمز به آبی کرونایی باشیم.

 

حسن نبوتی، فرماندار شهرستان ایذه نیز در این نشست اظهار کرد: امیدواریم که مردم شهرستان ایذه حساسیت لازم را در این زمینه داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی عنوان کرد: وجود ویروس جهش یافته در خوزستان ساختار متفاوتی دارد و این زنگ خطری برای جامعه است اما اقداماتی که مسئولان انجام دادند، در تکاپوی شرایط فعلی نیست.

 

فرماندار شهرستان ایذه با بیان اینکه شهرستان شرایط خاصی دارد، افزود: باید هوشیاری مردم را بالا ببریم چرا که عادی انگاری به زیان مردم است؛ لذا اگر ما دو بخش کرونایی دیگر هم اضافه کنیم و مردم رعایت نکنند، جوابگو نخواهد بود.

 

نبوتی گفت: این تعطیلی نشان‌دهنده شرایط ویژه است و برای حفظ سلامتی مردم مجبور شدیم که این محدودیت‌ها را اعمال کنیم و از تمام مردم به خاطر این تعطیلی عذرخواهی می‌کنم.

 

رئیس بیمارستان شهدای ایذه بیان کرد: برای تجهیز بیمارستان با پیگیری‌های انجام شده دستگاه‌های ونتیلاتور و اکسیژن ساز از تهران به سمت ایذه در حال حرکت هستند.

 

وی ادامه داد: ۱۲ بیمار در بخش ICU بستری هستند که متأسفانه دقایقی پیش یکی از آنها فوت کرد.

 

امرالله اورکی افزود: به دلیل کمبود تخت بستری مجبور شدیم که مازاد بیماران را در کنار بیماران اورژانسی بستری کنیم.

 

وی تأکید کرد: وقتی یک بحران در شهرستان رخ می‌دهد، همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا این بحران را بگذرانند.