به گزارش خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که امروز(۸ آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اعزام زائران اربعین حسینی هر سال منظم‌تر می‌شود و تاکید و حساسیت‌های مقام معظم رهبری و حضور مسئولان تراز اول کشور در منطقه بیانگر این است که یک پدیده تاریخی برای صیانت از فرهنگ کربلا و عاشورا درحال تعریف شدن است.

وی با اشاره به استقبال بالای زائران اربعین حسینی برای سفر از دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان، به خدمات و تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان در مرزهای خوزستان اشاره کرد و افزود: این افتخاری برای ما است و از مواردی است که ثبت شده است ولی باید مراقبت کنیم که در ایفای رسالتی که در ارتباط با عاشورا و اربعین داریم، از اضافات شخصی اجتناب و به جای پرداختن به حاشیه‌ها، به متن بپردازیم تا برای نسل‌های بعدی ایجاد سئوال نکند زیرا کار برای اربعین باید خالصانه و برای رضای خدا باشد.

مقتدایی به حضور مسئولان کشور در این ایام در مرزهای چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: حساسیت‌های مقامات از صدر نظام و دولت گرفته تا پایین‌دست در این زمینه، بیانگر این است که کربلا و عاشورا زنده است و رهروان آن امام همام همواره عاشق و دلداده‌تر می‌شوند.

استاندار خوزستان افزود: کار کسانی که در موکب‌ها خدمات می‌دهند و زائرانی که با پای پیاده می‌آیند، بیانگر عشق خالصانه آنان به اباعبدالله الحسین(ع) است. خداوند این نعمت را در کنار ارزش‌های دفاع مقدس که ریشه در همان شور کربلایی دارد، نصیب خوزستان کرده است.

مقتدایی گفت: در خدمت به زائران اربعین حسینی که کاری با ارزش و ماندگار است، باید مراتب دقت به عمل آید و از حواشی پرهیز کرده و به متن توجه کنیم زیرا تاریخ قضاوت خواهد کرد که ما از یک ارزش ماندگار به خوبی صیانت کرده‌ایم یا نه؟

وی با اشاره به نقش خوزستان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ما هرچه داریم از کربلا و فرهنگ عاشورایی داریم. هرچند موقعیت جغرافیایی، این نعمت را نصیب ما کرده است که مسیر اربعین از خوزستان بگذرد ولی ارزش‌های دفاع مقدس که الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی است، توسط تک تک جوانان این مرز و بوم آفریده شد و مقدس گردید.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان مظهر وحدت ملی است. اولین مقاومت‌ها در برابر دشمن توسط مردم خوزستان انجام شد. اگر این مردم به وطن و انقلاب اعتقادی نداشتند و شهرها را خالی از سکنه می‌کردند، اثرپذیری و تخریب جنگ بیشتر می‌شد ولی مردم در اینجا انتخاب کردند که بمانند و این ارزش‌ها را خلق کنند.

مقتدایی افزود: خداوند این نعمت‌ها را به کسانی اعطا می‌ که لیاقت آن را داشته باشند و مردم خوزستان لیاقت‌اش را داشته و دارند.

وی تصریح کرد: برای تاسیس موزه دفاع مقدس در خوزستان دیر اقدام شد. خوزستان مرکز حماسه و ایثاربود ولی در زمینه احداث موزه دفاع مقدس به دلیل درگیر بودن نیروها در تعبیه زیرساخت‌ها و کارهای ابتدایی، مظلوم واقع شده است که باید جبران شود.