به گزارش خوزپرس، سردار احمد خادم‌سیدالشهداء در یادواره شهدای صنعت آبفا خوزستان که امروز (۳ آذرماه) در تالار همایش گیت بوستان اهواز برگزار شد، با بیان این‌که امروز مردم ایران به تکلیف خود عمل می‌کنند، اظهار کرد: در جنگ، اجزای قدرت به هم متصل می‌شوند تا بتوان موفقیت به دست آورد؛ امروز مردم، بسیج و حکومت مانند زنجیر به هم متصل هستند. همین بسیج و مردم با هم جمع شدند و دشمنی که آمده بود تا در یک هفته به تهران برسد را هشت سال زمین‌گیر کردند.

 

وی با اشاره به تحولات جاری در منطقه گفت: سرنوشت کشور ما و سرنوشت سوریه، عراق و محور انقلاب و مقاومت به هم بستگی دارد؛ دشمن تکفیری تا بغداد و فرودگاه دمشق رسیده بود اما این روحیه بسیجی بود که دشمنان را به عقب راند و آن‌ها را از اطراف کاخ بشار اسد پاکسازی کرد. امروز نه تنها ایرانی‌ها بلکه افغان‌ها و عراقی‌ها و پاکستانی‌ها، محکم با نیروهای تکفیری مبارزه می‌کنند.

 

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌غرب کشور تصریح کرد: جریان‌های تکفیری داعش در سوریه آمده بودند که بشار اسد را برکنار و حکومتی جدید برپا کنند و علی‌رغم کمک‌های بسیاری که از کشورهای مختلف به این جریان‌های تکفیری ارائه می‌شد، اما این روحیه انقلابی و بسیجی بود که توانست از آن جلوگیری کند.

 

خادم‌سیدالشهداء با بیان این‌که امروز در تمام شهرهای عراق، یگان‌های بسیج مردمی وجود دارد، عنوان کرد: روحیه بسیجی امروز در کشورهای دیگر احساس می‌شود و این برای محور مقاومت بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: این هنر جمهوری‌اسلامی و مقاومت بود که بتواند روسیه قدرتمند را پای صحنه نبرد بیاورد و با تکفیری‌ها بجنگد. همین روسیه‌ای که در زمان شاه برای کشور ما هیچ اعتباری قائل نبود، را توانستیم برای مبارزه با تفکیری به صحنه بیاوریم.

 

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌غرب کشور با بیان این‌که امنیت امروز ایران از برکت خون شهدا است، گفت: در پنج سال مبارزه با تکفیری‌‌ها ۲۰ شهید داده‌ایم اما اگر این تکفیری‌ها در مرز ما بودند، در هر پنج دقیقه ۲۰ شهید می‌دادیم؛ اگر عزیزانی در عراق و سوریه نمی‌جنگیدند، دشمن به مرز ما می‌رسید و قطعا شهدای ما بیشتر می‌شد.

 

خادم‌سیدالشهداء عنوان کرد: توانستیم در بین تکفیری‌ها تفرقه بیاندازیم و آن‌ها را تضعیف کنیم به‌گونه‌ای که جبهه نصره و  داعش با هم بجنگند و ما نیز از سو دیگر با آن‌ها بجنگیم.

 

وی اظهار کرد: امروز نسبت به اسلام، نظام و شهداء تکلیف داریم و باید با شور و شعور به این تکلیف عمل کنیم.