به گزارش خوزپرس از شوشتر، حسین پنبه‌دانه‌پور صبح امروز در جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص تبدیل ساختمان قدیم شهرداری شوشتر به موزه اظهار کرد: ما حداقل باید دو موزه داشته باشیم، یکی موزه نگهداری اشیاء تاریخی که تعدادشان در شوشتر کم نیست و دیگری موزه مردم‌شناسی که شامل معرفی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و… می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مورد را با معاون وزارت میراث فرهنگی در میان گذاشته و مورد قبول او نیز قرار گرفته، افزود: برای موزه مردم‌شناسی نیز با مجموعه سازه‌های آبی هم صحبت کردم که در قلعه سلاسل و ساختمان ورودی این موزه را راه اندازی کنیم و داشته‌های ارزشمندمان در این خصوص را به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تبدیل ساختمان قدیم شهرداری به موزه مالکیت آن نباید تغییر کند، اذعان داشت: میراث فرهنگی مالک بنا نیست و نباید شهرداری ملک را به میراث فرهنگی واگذار کند، چرا که درآمد حاصل از آن باید در شهر و برای توسعه صنعت گردشگری صرف شود.

فرماندار شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: شوشتر یک شهر – موزه است. یکی از بزرگترین نیازهای باز زنده‌داری این شهر هم ایجاد موزه آب است. چون همین آب و جاری شدن زیبا و مهندسی آن در شهر شوشتر موجب شده تا به نام پایتخت سازه‌های آبی جهان معرفی گردد.

پنبه‌دانه‌پور ضمن انتقاد از عدم معرفی صحیح برخی آثار گفت: موزه آب شوشتر را در تهران شبیه‌سازی می‌کنند اما در خود شوشتر و استانمان چنین چیزی نداریم. انتظار داریم موزه آب را با متولی‌گری سازمان گنجینه آب و میراث فرهنگی ثبت کنیم. باید گردشگری که از مناطق مختلف جهان به اینجا می‌آید، را با صنعت آب و اهمیت فنی آن در شوشتر آشنا کنیم.

 

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد با بررسی و رفع تمام نیازها و مقدمات در ساختمان قدیمی شهرداری شوشتر و ایجاد استانداردهای موزه، ظرف مدت ۶ ماه آینده این موزه راه‌اندازی شود.

گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند، موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و برخی دوستداران حوزه میراث فرهنگی در این جلسه که در شهرداری شوشتر برگزار شد، حضور داشتند.