به گزارش خوزپرس از اهواز، دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در این خصوص گفت: بیمارستان شهدای شوشتر با دارا بودن کادری مجرب و امکانات جراحی های جنرال همواره قابلیت انجام عملهای جراحی بزرگ را دارد که قبلاً برای این نوع عملها، بیماران این شهر مجبور بودند برای انجام آن از شهرهای مجاور استفاده کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در اکثر شهرها از جمله شوشتر کمبود پزشک متخصص وجود دارد و چنانچه این کمبود مرتفع گردد، شاهد نتایج بهتری از خدمات درمانی به بیمه شدگان خواهیم  بود.
دکتر فرهاد سبزی وند جراح کلیه و مجاری اداری بیمارستان شوشتر نیز با تشریح این عمل جراحی گفت: سنگی حدود ۵۰ میلی متر از کلیه بیمار به روش پیلولیتوتومی خارج شد و عمل ترمیمی پیلوپلاستی برای این بیمار ۳۳ ساله نیز با موفقیت انجام شد.
وی اظهار داشت: سنگ های کلیه شاخ گوزنی، سنگ هایی هستند که در لگنچه کلیه و تمامی حفرات آن تشکیل و باعث نارسایی کلیه می شوند و سنگ های کوچک کلسیمی درمان نشده که بعلت عدم مراجعه و عفونت های مکرر در طول زمان بزرگتر شده و تبدیل به سنگ های شاخ گوزنی می شوند.

دکتر سبزی وند گفت: بین اندازه سنگ و علامتدار شدن آن رابطه معکوس وجود دارد به طوریکه هر چه سنگ کوچکتر باشد درد و ناراحتی ناشی از آن بیشتر است و سنگ های بزرگتر بعلت درد کمتر و گاها بی علامت بودن به صورت خاموش باعث از کارافتادن کلیه افراد می شوند.

وی افزود: تنگی محل اتصال حالب به لگنچه می‌تواند یک عارضه مادرزادی باشد و یا به مرور زمان و به علت تغییرات و آسیب‌هایی که در اثر پیری در شکل اندام‌های بدن به وجود می‌آید، ایجاد شود.
این متخصص کلیه و مجاری اداری تاکید کرد: تنگی محل اتصال حالب به لگنچه کلیه در صورتی که درمان نشود می‌تواند منجر به از دست رفتن دائمی عملکرد کلیه‌ها و یا بروز سنگ کلیه یا عفونت در کلیه آسیب‌ دیده شود.