به گزارش خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که روز گذشته برگزار شد، با اشاره بر اهمیت لزوم تشکیل تعاونی‌های مرزنشین اظهار کرد: از فرمانداران انتظار دارم با جدیت این مسایل را دنبال کنند.

وی افزود:خدماتی که در شهرهای مرزی قابل انجام است، زمینه اشتغال‌زایی را نیز فراهم خواهد کرد؛ جمعیت برخی مناطق قابل ملاحظه است و با تبادل اقتصادی با مناطق مرزی تاثیر متقابل روی منطقه می‌توانند بگذارند.

مقتدایی تقویت بخش خدمات را در ایجاد اشتغال مهم توصیف کرد و گفت: علیرغم استقلال ذاتی بسیاری از شرکت‌ها و دستگاه‌ها، در حال حاضر بهترین تعامل بین دستگاهی در استان خوزستان وجود دارد.

وی در جمع فرمانداران بیان کرد: تا ۱۰ روز آینده فرمانداران شهرهای غیر مرزی و مرزی با مشخص کردن تعامل و ارتباط اقتصادی مناسب بر اساس آمار و ارقام باید گزارش ارائه دهند.

مقتدایی با اشاره به سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان گفت: یک ردیف بودجه‌ای برای طرح توسعه پایدار استان خوزستان اختصاص یافت و همچنین مصوب شد که صددرصد اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان تخصیص یابد و این پروژه‌ها تا خرداد ۹۵ آماده بهره‌برداری شوند.

وی همچنین در جلسه بررسی یکی از موضوعات بخشنامه خرید کالای داخل استان با عنوان دستورالعمل استفاده از ظرفیت خدمات فرهنگی، هنری و مذهبی درون استان که روز گذشته برگزار شد، بخشنامه استفاده از ظرفیت خدمات فرهنگی، هنری و مذهبی درون استان را گامی مهم به منظور تقویت اقتصاد عرصه فرهنگ در استان برشمرد و خواستار نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل شد.

مقتدایی با بیان اینکه با توجه به نوع کارهایی که در مباحث اقتصادی در استان انجام شده است از خوزستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی نام می‌برند، ادامه داد:  تقویت اقتصاد عرصه فرهنگ یکی از شاخه‌‌های مهم ایجاد اشتغال است و با توجه به جایگاه استان در برخورداری از تنوع فرهنگی و قومی و به منظور معرفی فعالان هنری و مذهبی به نام و صاحب سبک در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان همه دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادهای موجود در استان خوزستان که مبادرت به برنامه‌ریزی و اجرای امور فرهنگی، هنری و مذهبی می‌کنند باید این دستورالعمل را اجرا کنند.

وی خوزستان در این جلسه دستور داد گزارشی از چگونگی روند اجرای این بخشنامه در استان، آماده و ارائه شود و با اشاره به هم‌افزایی که با استفاده از امکانات موجود حاصل شده است، بیان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده در راستای خرید کالای تولید درون استان، پویایی اقتصادی ایجاد شده است.

منبع:ایسنا