به گزارش خوزپرس از اهواز، سید محمد سادات ابراهیمی نماینده ادوار شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش مهمی از نابسامانیها در بازار و محصولات داخلی نه بعلت تحریم بلکه بخاطر ضعف دولت و مجلس، درعدم اجرای کامل و دقیق سیاست های اقتصادمقاومتی است.
وی افزود: تورم روز افزون امان مردم را بریده است و بی توجهی به معیشت مردم کاملامحسوس هست،ازجلسات مسئولین دولتی تاطرح های مجلس شورای اسلامی ، هیچ نشانه ای ازتوجه انان جهت ارائه راهکارعملی برای حل مشکل تورم وجودندارد.
حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی بیان کرد: تورم روز افزون، کاهش چشم گیر اقلام مصرفی روزانه و نوسانات قابل توجه، قیمت ها ی محصولات داخلی مانند گوجه، و پیاز و خیار و… که واقعا بی سابقه و تامل بر انگیز است امان اقتصاد و سرپرستان خانوار را بریده است و همه را  کلافه نموده است.
وی افزود: محصولات  تولیدی داخلی روزی کمیاب و روزی آنقدر فراوان می شوند که کشاورز از کشت آن محصول منصرف می شود، این نشان ازعدم مدیریت در عرضه وتقاضا  و نبودنظارت درسیستم توزیع می باشد.
 بی شک بخش مهمی از نابسامانی هادربازارومحصولات داخلی نه بعلت تحریم بلکه بخاطرضعف دولت ومجلس درعدم اجرای کامل ودقیق سیاست های اقتصادمقاومتی ست.
وی تاکید کرد:  متولیان امر باید به جای گفتار درمانی دست به اقدام شایسته زده و برای رفع مشکلات چاره اندیشی کنند.
این نماینده مردم شوشتر و گتوند در دوره های هشتم و نهم خاطر نشان کرد: مردم ناتوان از تامین نیاز روزانه، برای مبارزه با تورم تنها سفره ها و مصرف خانوار را کاهش می دهند.
حقیقتا تورم بی حساب و کتاب در شرایط کنونی نه تنهابه  دهک های پایین جامعه بلکه تقریبابه ۷۰ درصدازمردم فشارواردکرده است.
سادات ابراهیمی با اشاره به سخنرانی های متعدد و اظهار نظرهای گاها نسنجیده در این حوزه تاکید کرد: در شرایط کنونی درح اخباری نسنجیده در راستای ایجاد تنش در جامعه و مخدوش کردن خاطر ولی نعمتان یعنی مردم هیچ توجیهی ندارند، البته بیم آن می رود که درز اخباری مانند گرانی قیمت بنزین در راستای ایجاد شوک و کاهش تنش برای افزایش بی سر و صدای بنزین باشد که امید است اینگونه نباشد.
بزرگترین خطای تاریخی دولت ومجلس دراین برهه خاص افزایش قیمت بنزین است.
وی با اشاره به تاثیرپذیری بخش خدمات، حمل و نقل و … از نرخ بنزین تاکید کرد: تغییر در قیمت بنزین در شرایط کنونی اقدامی نسنجیده و غیرقابل توجیه است، این افزایش می تواند مشکلات زیادی را برای خانواده ها ایجادکرده و تورم القایی در جامعه راچندین برابرکند.
وی نسبت به معشیت مردم هشدار داد و گفت: واقعا حقوق های کارکنان دولت ونهادهای حمایتی هرچند هم افزایش پیداکند،هرگز نمی تواند تناسبی با تورم داشته باشد، از طرفی وضعیت افرادی که حقوق ثابت ندارندویابیکارهستند، با توزیع سبدهای حمایتی در بازه زمانی طولانی مدت حل نمی شود.
سادات ابراهیمی تاکید کرد: دستگاه های نظارتی بایدنسبت به برخورد با هرگونه رانت و احتکار مواد مورد نیاز مردم صریح و شفاف به موضوعات ورودکنند.
 امید وارم  با اقدام صریح و سریع  وبدون اغماض ومماشات مسئولین بارانت خوران ،متخلفین بتواننددر راستای بهبود شرایط موجود اقدامی شایسته در شان ملت ایران انجام دهند.