به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا، کیامرث حاجی زاده در جلسه کمیته استانی برآورد و تخصیص منابع خسارت‌های سیلاب خوزستان که امروز ۹ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر برآورد صحیحی از خسارت‌های سیلاب خوزستان نداشته باشیم، نمی‌توانیم در بحث بازسازی و بهسازی مناطق سیل‌زده خوزستان به خوبی اقدام کنیم.
وی افزود: در کمیته بازسازی مدیریت بحران استان، فرم‌های استاندارد‌شده‌ای برای خسارت‌ها وجود دارد که این فرم‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان تکمیل و ارسال شده‌اند و پیگیر بحث پرداخت خسارت‌های سیلاب هستیم.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای پرداخت خسارت‌ها تصریح کرد: همه گزارش‌های ارائه‌شده از سوی کمیته‌های ارزیابی خسارت‌های سیلاب باید به امضای رییس این کمیته برسد و پس از تایید، به کشور ارسال خواهد شد.
حاجی زاده عنوان کرد: تاکید رییس جمهور و دولت بر این است تا ابتدا خسارت‌های وارد شده به مردم در سیلاب پرداخت شود و سپس نسبت به جبران سایر خسارت‌ها اقدام شود. در برخی از مناطق مردم اندک دارایی‌های خود را از دست دادند و امیدواریم با جبران خسارت‌ها مجددا بتوانند در مسکن‌های خود ساکن شوند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های دولتی نیز دارای اهمیت هستند اما اولویت ابتدایی پرداخت‌ها خسارت‌های مردمی است، گفت: اولویت ما در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جبران خسارات مردمی است و پس از آن جبران خسارات وارده به زیرساخت‌ها و تاسیسات است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: عمده خسارت تا این لحظه در حوزه اموال مردم بوده است که شامل خسارات کشاورزی، مسکونی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات صنعتی، تجاری و عشایر و در حوزه تاسیسات نیز خسارات وارده شده زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه، مدارس، ساختمان‌ها،بهداشت و درمان و معابر وارد شده است.