به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده اهواز – آبادان و مسیر برگشت آن از امروز دوشنبه به دلیل آبگرفتگی پل بحره و احتمال ریزش تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس پلیس راه آبادان – اهواز نیز با اعلام بسته شدن جاده آبادان – اهواز به دلیل آبگرفتگی بخش هایی از این جاده به خبرنگار ایرنا گفت: جاده قدیم اهواز – خرمشهر به عنوان مسیر جایگزین می باشد.

سرگرد بهنام طیبی افزود: با بسته شدن جاده سراسری آبادان – اهواز از امروز دوشنبه ، از تردد خودروها در این جاده از ورودی پلیس راه آبادان جلوگیری می شود.

جاده اهواز به خرمشهر (جاده امام جعفر صادق (ع)) نیز بدلیل نفوذ آب کارون به سطح جاده در کیلومتر ۱۷ همچنان بسته است و تردد از آن از مسیر جایگزین و جاده قدیم خرمشهر – اهواز انجام می شود.

جاده اهواز – آبادان به طول ۱۰۰ کیلومتر از جاده های مهم ترانزیتی جنوب غرب خوزستان است که منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان ، خرمشهر و شادگان را به اهواز متصل می کند.

جاده اهواز – شوش – اندیمشک نیز به دلیل طغیان رودخانه کرخه دچار آب گرفتگی شده و از روز یکشنبه بر روی خودروهای سبک و سنگین بسته شده است.

طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون بسیاری از مناطق استان خوزستان را درگیر سیل کرده است.

تاکنون دستور تخلیه ۱۸۲ روستا و ۶ شهر در استان خوزستان صادر شده است .