به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه ٢٩ بهمن ماه ٩٧ در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ضمن تشکر از تلاش های مهندس رضایی در این خصوص گفت: در طی دوران تصدی ایشان تلاش های زیادی در حوزه توسعه فضاهای آموزشی در خوزستان انجام شد که نتایج مثبتی را به همراه داشت.

تقی زاده مسئولیت در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: ساختمان یک مدرسه باید به صورتی ساخته شود که در عین زیبایی از استحکام لازم برخوردار باشد.

وی با اشاره بر لزوم حفظ فضاهای فیزیکی در مدارس گفت: فضاهای فیزیکی بخشی از سرمایه های ملی است که باید حفظ و نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان یک مدرسه در اثر نگهداری مطلوب افزایش پیدا می کند، افزود: در فرهنگ ما عنوان می شود که عمر مفید یک ساختمان ٣٠ سال است اما اگر ما به خوبی از یک فضای فیزیکی نگهداری کنیم میزان ماندگاری این فضا به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان چغازنبیل را یک اثر تاریخی مهم و ماندگار در خوزستان دانست و گفت: این ساختمان پس از گذشت ٣٠ هزار هنوز دارای استحکام و مقاومت است به دلیل اینکه با ایمان ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ها، دارایی ها و ظرفیت هایمان به خوبی استفاده کنیم، افزود: اگر به این مسئله توجه کنیم نیازی نداریم که به صورت مداوم فضاهای آموزشی را تعمیر و بازسازی کنیم و یک مدرسه ٣٠ سال ساخت را تخریب کنیم .