به گزارش خوزپرس از اهواز،محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز، یکشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در گفت و گو با روابط عمومی ضمن اعلام این خبر افزود: وزارت آموزش و پرورش هر ساله بر اساس مفاد تفاهم نامه ای عملکرد ادارات کل سراسر استان های کشور را از لحاظ شاخص های ۹ گانه متوسطه اول مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان موفق به کسب میانگین ۹۸/۳۳ در شاخص های ۹گانه شده است، خاطرنشان کرد: نرخ پوشش تحصیلی، نرخ ارتقای پایه هفتم، سهم دانش آموزان  دختر از کل دانش آموزان استان، نرخ ارتقای پایه هشتم، نرخ گذر از دوره ابتدایی به دوره اول متوسطه و همچنین میانگین نمرات دانش آموزان دوره متوسطه اول در دروس زبان انگلیسی، ریاضیات، علوم تجاری و ادبیات فارسی از جمله شاخص های  ۹گانه وزارت در این ارزیابی است که مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان موفق به کسب رتبه “عالی” در میانگین این شاخص ها شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش،  استان خوزستان موفق به کسب میانگین عددی ۱۰۰ در نرخ پوشش تحصیلی واقعی دانش آموزان متوسطه اول شده است. همچنین در سایر شاخص های مورد بررسی شاهد رشد بالای میانگین هستیم که این امر نشان از تلاش و جدیت همکاران ما در مجموعه معاونت متوسطه اداره کل دارد.

تقی زاده در پایان گفت: توجه به ارتقای شاخص های علمی و پرورشی دانش آموزان متوسطه اول از جمله اولویت های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.