به گزارش خوزپرس از شوشتر؛ اسفندیار بلدی پیش از ظهر چهارشنبه ۳ بهمن ماه در جلسه توجیهی موسسین و مدیران مدارس غیر دولتی،آموزشگاه های علمی آزاد و زبانکده های شوشتر که در سالن کنفرانس شهید عابدی پور ساختمان مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد،اظهار کرد: مشارکت عظیم مدارس غیر دولتی در امر تعلیم و تربیت کشور قابل تقدیر است و این مدارس علاوه بر اینکه امر آموزش عده ی کثیری از دانش آموزان را بر عهده دارند با تولید شغل برای جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم سهم به سزایی در افزایش راندمان اقتصادی جامعه ایجاد می کنند.
 ✅ وی توضیح داد: یکی از اهداف تاسیس مدارس غیر دولتی این است که بتوان نواقصی که در مدارس دولتی مانند کمبود فضای آموزشی، نداشتن آزمایشگاه، کتابخانه و ….. وجود دارد را در مدارس غیر دولتی تامین کرد تا خدمات دهی آن ها متناسب با میزان شهریه ای که اخذ می شود، باشد.
 بلدی در ادامه خاطر نشان کرد: تمکن مالی کافی، استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد، داشتن فضا،امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب از مهم ترین ویژگی های موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی است که در صدور مجوز تاسیس و راه اندازی از سوی آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار می گیرند.
 رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان گفت: صمیمانه از تمامی موسسین و مدیران مدارس غیر دولتی شوشتر که زمینه ی تحصیل بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز را در این شهرستان فراهم کرده اند، تقدیر و تشکر می کنم.