به گزارش  خوزپرس به نقل از ایرنا سردار علی نقدی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت ۹ دی در حرم علی بن مهزیار اهوازی اظهار داشت: ملتی که حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری را کنار زد بی شک می توانند از سایر مشکلات و توطئه های دشمن سربلند خارج شود.
وی افزود: ملت ایران این افتخار را دارد که مبارزات طولانی را به نتیجه رسانده و شر شاهان جنایتکار را برای همیشه کنار زده و آزادی و استقلال را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: ملت ایران این پیروزی عظیم را ۴۰ سال حفظ کرد در حالی که سایر مللی که در کشورهای خود انقلاب کردند نتوانستند این همه سال انقلاب های خود را حفظ کنند و این تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابات جهانی است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران با صبر و بصیرت خود انقلاب را به چهل سالگی رساند افزود: این انقلاب همزمان شعار نه شرقی و‌ نه غربی را سر داد و علیه طاغوت های عالم ایستاد و در معرض توطئه های فراوان قرار گرفت.
سردار نقدی بیان کرد:امروز در شرایطی به ۴۰ سالگی انقلاب رسیده ایم که ملت ما ذره ای از ارزش های انقلاب عقب نشینی نکرده است و تمام ارزش های انقلاب در میان ملت ما زنده است .
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تمام دقت و مدبرانه بدون عقب نشینی مواضع انقلاب را ادامه می دهند و این تدبیر را در توطئه های رنگارنگ از جمله فتنه ۸۸ به خوبی نشان دادند چرا که این فتنه بسیار سنگین بود ولی با درایت ایشان این فتنه سرکوب شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: در سال ۱۳۸۸ ناگهان برخی از افرادی که انقلاب را همراهی کرده بودند تغییر مسیر دادند و مردم را به خروج از مسیر انقلاب دعوت کردند.
وی تصریح کرد: برخی از آن ها را به اسم یاران امام می شناختیم اما متاسفانه مسیر خود را از انقلاب جدا کردند.
سردار نقدی گفت: رسانه های بیگانه نیز این فتنه را همراهی کردند و وارد میدان شدند و با شایعات گسترده تلاش کردند راه انحرافی را تایید کنند.
وی اظهار داشت: در آن سال ها فضای ایران غبار آلود بود اما ملت شریف ایران اعلام کرد که اگر تمامی بزرگان انقلاب از مسیر خارج شوند ، تنها به رهبر معظم انقلاب اقتدا می کنند و مسیر انقلاب را ادامه می دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: شاید در حال حاضر نیز برخی ها مسیر خود را از انقلاب کج کنند اما بازهم شاخص ما برای تشخیص راه صحیح، ولایت فقیه است.
وی بیان کرد: ملت، با بصیرتی که دارد بی شک از فتنه های دیگر نیز سربلند عبور می کند؛ اکنون فتنه قصد دارد انقلاب مردم را به چالش بکشد؛ نفوذی هایی در معیشت مردم کارشکنی می کنند و قصد دارند مردم را به آینده انقلاب ناامید کرده و از به راه افتادن اقتصاد مقاومتی جلوگیری کنند.
سردار نقدی گفت: دشمنان قصد دارند کاری کنند که مردم با مشکل مواجه شوند و تصور‌ کنند برای یک زندگی راحت راهی غیر از تسلیم شدن در برابر آمریکا را ندارند.
وی ادامه داد: دشمن با جنگ روانی قصد دارد تصویر غلطی از وضعیت کشور ما ارایه دهد اما انقلاب در‌آستانه چهل سالگی خود بازهم با طراوت در حال پیشرفت است .
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: به برکت انقلاب اسلامی در دو سال اخیر پیروزی های بزرگی کسب شده و شکست های سنگینی به آمریکا تحمیل شده است.
وی با بیان اینکه توطئه های آمریکا اکنون نیز برای اغتشاش در ایران ادامه دارد افزود:پول های زیادی وارد میدان کردند تا با کمک سازمان‌های جاسوسی وضع ایران را در دی ماه سال گذشته به هم بریزند.
سردار نقدی گفت: دشمن باید بداند که مشکل اقتصادی ساده ترین مشکل انقلاب است چرا که در تمام چالش های این ۴۰ سال دستان دشمن پر بود و ما دستمان خالی ولی باز هم شاهد ناکامی دشمن و پیروزی ملت ایران بوده ایم.
وی بیان کرد: تمامی سازمان های جاسوسی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دست به توطئه علیه مردم و مقامات ایران زدند و بیش از ۱۷ هزار نفر را شهید کردند اما بازهم نتوانستند مردم را از مسیر انقلاب خارج کنند.
وی بیان کرد: فاکتورهای لازم برای یک اقتصاد پیشرو در داخل کشور موجود است چرا که انرژی زیر پای خودمان است که برای یک اقتصاد شکوفا کافی است.
سردار نقدی گفت: موشک های زمین به زمین ایران به دستان متخصصان داخلی ساخته شده و این نشان دهنده ظرفیت بالای علم و فناوری در داخل است و اکنون در داخل کشور ناوهای جنگی ، پدافند جنگی و موشک های ساحل به دریا می سازیم.
وی ادامه داد: امروز ۵۰ درصد قطعات استخراج نفت ازخارج وارد می شود اما این قطعات را می‌توان به صورت کامل در داخل تولید کرد و هیچ تنگنایی برای پیشبرد صنعت علمی ایران وجود ندارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: برای یک اقتصاد پیشرو به هیچ جای دنیا نیاز نداریم و نباید چشممان به مذاکرات باشد.
وی افزود: برای رسیدن به پیشرفت باید اعتماد به نفس داشته باشیم و به خودباوری و قطع امید از بیگانه باز گردیم.
سردار نقدی گفت: فتنه امروز می خواهد ما را از مسیر انقلاب به سمت مسیر سازش ببرد اما این یک سراب است؛ مسیر سیاسی و دیپلماسی به تنهایی نمی تواند اقتصاد کشوری را شکوفا کند.
وی گفت: مجلس و دولت بدانند که برجام و اقتصاد برجامی نمی تواند اقتصاد ما را درست کرده و کشور را شکوفا کند؛ باید به مسیر انقلاب و راه دفاع مقدس بازگردیم؛ در این چالش نیز درس بزرگی به دشمنان خواهیم داد.
همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حماسه ۹ دی زمانی اوج گرفت که ملت ایران دیگر تحمل نامهربانی ها و اهانت ها به عاشورای حسینی را نداشت.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر تصریح کرد ادامه داد: دفع فتنه از کشور را شور حسینی به وجود آورد چرا که در ماه محرم همواره خون بر شمشیر پیروز است .
وی گفت: دی ماه در خوزستان پیامدها و روزهای مبارکی را در خود دارد که از جمله آن پنجم دی دیدار عشایر عرب و مردم بختیاری با امام خمینی (ع)، ۱۶ دی گرامیداشت شهدای هویزه با محوریت شهید علم الهدی است.
وی گفت: امید است این عزم ملی برای بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز استمرار داشته باشد و بار دیگر این روز باشکوه را جشن بگیریم .
مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه روز یکشنبه با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری و مردم ولایتمدار خوزستان در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.