به گزارش خوزپرس، سعید اوحدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه همراه با وزیر کشور، اظهار داشت: در بازدید از مرزهای خوزستان حضور پرشور مردم و زائران مشتاق زیارت اربعین حسینی را شاهد بودیم.

وی افزود: در چذابه و شلمچه مردم خوزستان به‌ویژه آبادان و خرمشهر همچنین عشایر عزیز عرب دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشته و به زائران اربعین حسینی بهترین خدمات را ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت، بیان کرد: در مرز بین‌المللی شلمچه حضور بیش از ۱۲۰ موکب، افزایش زیرساخت‌ها و گیت‌های گذرنامه باهمت و انسجام در ستاد اربعین حسینی استان خوزستان حماسه پرشوری را رقم می‌زند.

وی عنوان کرد: سال گذشته افتخار زیارت اربعین حسینی به نام زائران ایرانی ثبت شد و با این حضور پرشور و حماسی بار دیگر ملت ایران این افتخار را به نام خود ثبت می‌کند.

اوحدی از زائرانی که تاکنون ویزا دریافت نکردند خواست تا نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند و اظهار داشت: زیرساخت‌های ایجادشده در مرز شلمچه بسیار خوب و تردد را در این مرز روان‌ است و به زائران عزیز توصیه می‌کنیم با توجه به فراهم آمدن استفاده از امکان حمل‌ونقل ریلی از این مرز تردد کنند.

وی اشاره به اینکه حضور مردم آبادان و خرمشهر درصحنه خدمت‌رسانی به زائران و همراهی با مسئولان انسجام خوب دولت و مردم را به نمایش گذاشته، گفت: امکانات حمل‌ونقل، بهداشتی، تغذیه، اسکان و دارویی فراوانی برای زائران فراهم‌شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان فرمودند در اربعین باید هزینه‌های کمتری به عراق تحمیل شود، افزود: علت این توصیه مقام معظم رهبری فتنه تروریستی تکفیری موجود در عراق است، خوشبختانه در این راستا هماهنگی خوبی در عراق ایجاد کردیم و همگام با افزایش ۵۰درصدی گیت‌های گذرنامه کشور، گیت‌های عراق را با هزینه جمهوری اسلامی ایران افزایش دادیم.

وی همچنین شایعه صدور ویزای رایگان و برداشته شدن روادید را تکذیب کرد و گفت: ویزای اربعین حسینی تحت هیچ شرایطی برداشته و لغو نمی‌شود، این امربر اساس خواسته دولت عراق است.

انتهای پیام/