اردشیر زنگنه در گفت و گو با خوزپرس در اهواز درباره روند اجرایی پروژه زیر گذر اظهار داشت: روند اجرایی پروژه زیرگذر در حال انجام است و با بتن ریزی عرشه دوم بیش از ٨۵ درصد آن به پایان می رسد.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای پنجم، افزون بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال بدهی از دوره های پیش ،معضل ناخواسته دیگری به نام زیرگذر در شهر شوشتر وجود داشت که علارغم روند اجرایی آن، غیر اصولی بودن این پروژه باعث ایجاد زحمت برای مردم شده است.

اردشیر زنگنه با اشاره به کار پروژه و روند اجرایی و نظارت شورا و شهرداری بیان کرد: شهرداری و شورای شهر شوشتر با توجه به همه مشکلات،تمام تلاش و توان خود را گذاشت تا این پروژه به سرانجام رسیده و مردم بتوانند پس از دو سال از این زیرگذر تردد کنند. اما غیر اصولی بودن این پروژه، پروژه ای که شورای چهارم کلنگ آن را زد تا ۶ ماهه تحویل مردم شود الان بیش از ٢ سال است که در حال اجرا است و به تازگی و با پیگیریهای صورت گرفته، تخصیص یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان از سهم اعتبار تملک و دارایی ها، مجموعه شورا و شهرداری و فرمانداری را بر آن داشته، همه تلاش خود را برای بهره برداری از این پروژه انجام دهند.

دبیر شورای شهر شوشتر تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر معضلات میراث فرهنگی نیز دارد و وجود دال ها و حفره هایی تاریخی در این پروژه یکی دیگر از مشکلات اجرایی آن است که برخی از توقف و تعطیلی ها مربوط به این موضوع بوده است.

زنگنه تصریح کرد: این پروژه هم به لحاظ جانمایی و اصول مهندسی و هم بلحاظ افق آینده آن غیر اصولی بود و بهتر آن بود که به جای این همه هزینه در این پروژه میتوانستیم به احداث پلی که جاده صاحب الزمان را به شهرک ساحلی پیوند میداد مبادرت ورزیده و آن را در اولویت اجرایی کارهای عمران شهری قرار دهیم.

عضو شورای شهر شوشتر خاطر نشان کرد: ما به مردم تعهد کرده در شورای شهر خدمت گزار آنان باشیم و همه ی نگرانی ما در شورا، تمکیل پروژه زیر گذر و تعریف امور عمرانی دیگری در شءان مردم عزیز با نگاه به توان مالی شهرداری شوشتر هست تا مردم بتوانند از این ترافیک ها رها شوند.ک