به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا محمود واعظی عصر جمعه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اربعین آثار و نتایج بسیار بزرگی برای جهان تشیع به دنبال دارد و حقانیت این مذهب را برای کل بشریت به نمایش می گذارد.
وی همچنین در خصوص خدمت رسانی به زائران اربعین در گذرگاه های مرزی افزود: زیرساخت های پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در ایلام نسبت به سال های گذشته رشد توسعه یافته و امر خدمت رسانی به زائران اربعین با کیفیت بهتری انجام می شود.
رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: تمامی دستگاه های خدمت رسان استان خوزستان در زمینه سهولت در امر تردد زائران و توسعه زیرساخت‌ ها تلاش فراوانی داشته اند و مردم شریف این استان نیز هر یک به نوبه خود در امر خدمت رسانی نقش برجسته ای را ایفا می کنند.
واعظی تصریح کرد: همه دستگاه ها در تلاش اند تا فضای لازم برای زیارت همراه با آرامش و امنیت زائران اربعین را فراهم کنند و در این زمینه موفق عمل کرده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسب در مرز شلمچه به زائران توصیه می شود این مرز را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند زیرا تردد در این مرز روان می باشد.
واعظی همچنین پیشنهاد داد تا به موکب داران در مرز بین المللی شلمچه زمین واگذار شود تا به جای علم کردن چادر و هزینه های زیاد از موکب دائمی استفاده کنند.
رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: با تدابیر اندیشیده شده پارکینگ مناسبی در مرز شلمچه تدارک دیده شده که از نظم خاصی نیز برخوردار است.
واعظی با اشاره به شروع فعالیت مرز خسروی از سال آینده، افزود: با انجام این کار ضمن روان شدن عبور زائران از چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی از فشار کنونی که بر مرزها حاکم است کاسته می شود اما برای این کار نیاز به آماده سازی زیر ساخت های لازم می باشد.
وی از چهار بانده شدن مسیر منتهی به مرز شلمچه به عنوان یک اقدام خوب نام برد و اظهار داشت: قدردان مردم استانهای خوزستان و ایلام هستیم که کار بسیار بزرگی را در پذیرایی از زائران حسینی انجام دادند.
وی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران عبور کرده اند.
واعظی که برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شده صبح جمعه نیز از مرز چذابه بازدید کرد.
شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بازدید از طرح های مهار کانون های ریزگرد از جمله برنامه های سفر واعظی به استان خوزستان می باشند.
پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات از شرایط تردد زائران از مرز بین المللی شلمچه بازدید کردند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه حدود ۴۵۰ موکب مردمی شبانه روز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.