سید هدایت‌اله موسوی در گفتگو با خوزپرس در اندیمشک، اظهار کرد: شهرستان اندیمشک به واسطه خاک حاصل‌خیز و شرایط مناسب برای کشت انواع محصولات زراعتی و باغات از قطب‌های مهم تولید کشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی افزود: اندیمشک با باغات انار در بخش الوار گرمسیری و معرفی آن به شهروندان استان خوزستان و کشور به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان در ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار روستاها می‌تواند نقش مهم ایفا کرده و نقش رسانه‌ها در این ارتباط حائز اهمیت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال و ظرفیت ایجاد اشتغال در صنایع تبدیلی گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان استعداد و ظرفیت موجود شهرستان در تولید محصولات استفاده و بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی در حوزه صنایع کشاورزی تشویق و آشنا کرد.

موسوی بیان کرد: تولید محصول انار به دو شیوه متمرکز و پراکنده در شهرستان اندیمشک انجام که مهم‌ترین باغات انار با توجه به حجم تولید در محدوده بخش الوار گرمسیری است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: از هر یک هکتار باغات انار در شهرستان اندیمشک، پیش بینی برداشت دو هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میوه انار انجام می‌شود.

وی افزود: از هر یک هکتار باغ انار ۶۰۰ کیلو گرم ترشی انار (دونه انار) برداشت و پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار کیلو گرم ترشی انار در اندیمشک با توجه به نظر کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک ارزیابی شده است.

موسوی با اشاره به تولید بیش از ۴۵۰ هزار کیلوگرم انار در باغات انار شهرستان اندیمشک اظهار کرد: محصول باغات انار اندیمشک در بازار شهرهای اندیمشک، بیدروبه، دزفول و خرم آباد عرضه و بفروش می‌رسد.

موسوی با بیان لزوم تغییر شیوه کشاورزی سنتی و شیوه‌های نوین آبیاری گفت: اجرای ۲۵ طرح آبیاری به روش‌های نوین با اختصاص ۵۵ میلیارد ریال بخشی از این طرح‌ها است ضمن اینکه برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.

وی افزود: از ابتدای سال بیش از ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز و کارشناسان آماده همکاری و راهنمایی کشاورزان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری بوده و در این ارتباط هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.