به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی استان خوزستان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با کتابخانه های عمومی مشارکت می کند.

در ابتدای این نشست منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تشریح گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی و کمک به رفع مشکلات و آسیب های جدی جوانان و نوجوان گفت: یکی از بزرگترین دستگاه های فرهنگی به لحاظ  نیروی انسانی متخصص، تعداد مراکز و میزان ارائه خدمات به مردم خوزستان کتابخانه های عمومی است که با ارائه این خدمات کمک شایانی به رفع آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان می کند.

رستمی با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه کتاب گفت: جشنواره بین المللی رضویی در بخش های مختلفی همه ساله برگزار می شود که در طول این سه سال نهاد کتابخانه های عمومی کشور متولی اجرای این جشنواره معنوی شده است و استان خوزستان در هفتمین دوره این جشنواره توانست با میزان مشارکت ۵۶هزار خوزستانی رتبه  برتر در بخش های مختلف این جشنواره شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: نیروی انتظامی خدوم در بخش های اجتماعی فعال است و با مشارکت خانواده های پرسنل و اطلاع رسانی برای گروه های هدف می تواند مشارکت جدی در این جشنواره داشته باشد.

در ادامه این نشست سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان ضمن ارزش گذاری به جایگاه کتاب و کتابخوانی و برطرف کردن آسیب های اجتماعی شایع در دنیای امروز اظهار کرد: یکی از راه های جدی مقابله با آسیب های اجتماعی که متاسفانه از ناآگاهی نشات می گیرد جهل است و این جهل نیز از ندانستن و عدم اطلاع است و کتاب می تواند در رسیدن فرد خوشبختی و فرار از آسیب های نوظهور در محیط اجتماعی کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه فرهنگی برای راه اندازی کتابخانه مشارکت، اجرای برنامه های مشترک درحوزه فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح استان می تواند گام های مشترکی باشد که استان خوزستان را از لحاظ فرهنگی مترقی کند و آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یک عمل نیک و پسندیده همراه با ترویج فرهنگ و سیره حضرت امام رضا (ع) است و این معاونت با بهره گیری از مشاوران خبره در مسائل اجتماعی، مراکز مشاوره ای و … درهشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مشارکت خواهد کرد و از ظرفیت های مختلف در این معاونت برای اطلاع رسانی، مشارکت و … استفاده خواهد شد.

 شایان ذکر است هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خوزستان برای سنین کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال از تاریخ ۱۵خرداد لغایت۳۰ تیر در دو بخش مکتوب (تحویل پاسخنامه از کتابخانه های عمومی استان) و اینترنتی از درگاه سایتwww.khozestanpl.ir   در حال اجراء است که علاقمندان می توانند در این جشنواره شرکت کنید.