به گزارش خوزپرس،مسعود مصدقی در حاشیه مانور ایمنی حمل و نقل یادمان قربانیان سوانح رانندگی در گفت و گو با  ایسنا،منطقه خوزستان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی در امر ایمنی راه‌ها در استان دست در دست هم داده‌اند تا با برنامه ریزی منظم به کاهش تلفات در جاده‌های استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان استانی پیشرو در کاهش تلفات رانندگی در کشور است، افزود: امسال شاهد کاهش ۱۹٫۶ درصدی تلفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم که این رقم در مقایسه با نرخ متوسط کاهش در کشور که ۳٫۳ درصد بوده، آماری بسیار مطلوب است.

مصدقی تصریح کرد: این کاهش آمار نشان دهنده عملکرد مطلوب خوزستان در مجموعه اقداماتی است که منجر به کاهش تلفات رانندگی در جاده‌های استان است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال در جاده‌های استان حدود ۵۳ میلیون تردد ثبت شده است که این مساله نشان می‌دهد با توجه به ترافیک بالا در شبکه راه‌های استان با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه راه توانسته‌ایم در خصوص کاهش تلفات رانندگی به خوبی عمل کنیم.

مصدقی عنوان کرد: بحث مدیریت سرعت در شبکه راه‌های استان یکی از مهمترین راهبردهایی است که اداره کل حمل و نقل استان به دنبال تحقق آن است و به منظور تحقق این هدف تاکنون ۱۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت ثابت در محورهای شریانی استان نصب شده است.

وی بیان کرد: قصد داریم تا پایان امسال ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت را در حد فاصل پل زال تا اهواز و اهواز تا دهدز که جزو راه‌های شریانی و حادثه خیز استان هستند، نصب کنیم تا به این ترتیب شاهد کاهش تلفات باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۴ دستگاه تردد شمار الکترونیکی در شبکه راه‌های استان نصب کرده‌ایم و تا پایان امسال ۱۰ دستگاه دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهیم کرد.