به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوزستان، اظهار کرد: برای شبکه فاضلاب زیباشهر دزفول پروژه‌ای با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعریف شده که شامل احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب خواهد بود.

وی افزود: این تصفیه‌خانه یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌ها خواهد بود که با اجرای آن از ورود فاضلاب خام به رودخانه به‌صورت گسترده جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان همچنین از آغاز اجرای طرح دفع و جمع‌آوری فاضلاب کوی طالقانی و مدرس در دزفول خبر داد و عنوان کرد: امروز طرح اجرای سامانه جمع‌آوری و دفع فاضلاب ۲ منطقه دزفول با ۲ ایستگاه پمپاژ با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در دست پیگیری و اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد، گفت: از سال ۷۱ تا ۹۵ حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهر دزفول در بخش‌های آب و فاضلاب هزینه شده در حالی که در سال ۹۶-۹۷ به‌تنهایی بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار در دزفول هزینه شده است.

حقیقی پور بیان کرد:۷۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر دزفول وجود دارد که شبکه‌ای پیچیده است و عمر بالا و قدمت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان اظهار کرد: از سال ۷۱ تا ۹۵، کمتر از ۱۴۶ کیلومتر از شبکه فاضلاب دزفول اصلاح‌شده بود که میانگین آن اصلاح ۶ کیلومتر شبکه در سال است درحالی‌که در سال ۹۶- ۹۷ رقمی معادل ۳۷ کیلومتر از شبکه آب دزفول اصلاح‌شده است.

وی افزود: طرح اصلاح شبکه آب تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده که اکنون با ۶۲ درصد پیشرفت در حال اجرا است و تاکنون ۱۱ کیلومتر آن اجرا شده است و تنها یک کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: اصلاح شبکه توزیع آب و انتقال آب شرب به پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه اجرای شبکه اصلی تأمین آب شهر شمس‌آباد و روستای انجیرک دزفول نیز که شامل ۹ کیلومتر است آغاز شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح شهرهای خوزستان وجود دارد که حدود ۶ هزار کیلومتر آن فرسوده است و دارای هدر رفت و افت فشار است که باید اصلاح شود.

حقیقی پور عنوان کرد: در شهرستان دزفول ۶۵۰ شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۸۰ کیلومتر آن لوله‌های بزرگ است و برنامه داریم در مدت سه سال آینده ۶۰ درصد شبکه فاضلاب شهر دزفول را اجرا کنیم که در این خصوص همکاری دیگر مسئولان موردنیاز است.

وی گفت: قبول داریم اجرای طرح‌های فاضلاب موجب آزار شهروندان می‌شود ولی با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ بیماری ناشی از آب و فاضلاب به انسان منتقل می‌شود فراهم شدن زیرساخت‌های فاضلاب و آب پیشگیری از بروز بیماری‌هاست و ارتباط مستقیمی با بهداشت و درمان دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: خطوط انتقال آب از ناحیه ۲ و ۳ دزفول به شهر سیاه منصور با حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که مشکلات زیادی را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/