به گزارش خوزپرس از اهواز، شامگاه گذشته نشست هم اندیشی دکتر شریعتی استاندار خوزستان با مدیران مسئول رسانه های خوزستان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در جمع مدیران مسئول رسانه های خوزستان اظهار داشت: ما باید صدای مردم را بشنویم، انتقادها را بپذیریم و برای درمان آن چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: اقتدار یک مدیر به این است که ظرفیت بالائی در برابر نقد داشته باشد و در برابر نقدهای تخریبی هم صبور باشد و حوصله به خرج دهد زیرا ما انقلاب کرده ایم که اخلاق رضا شاهی را در بین مدیران کنار بگذاریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: ما باید در همه حوزه ها به خصوص حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم و مسائل را رصد کنیم و ضمن جلوگیری از تخریب چهره نظام ، صدای مخالف و معترض را هم بشنویم و به اعتراضات آنان هم رسیدگی کنیم.

وی گفت: ما به عنوان مسئولان استان باید دردها و رنجهای مردم را التیام ببخشیم تا مردم احساس کنند که مسئولان نظام در کنار آنها هستند و در این راستا به همه مناطق استان رسیدگی کرده و نگاه عدالت محور داشته باشیم.

استاندار خوزستان در ادامه به برخی کارهای انجام شده و یا در حال انجام در حوزه اقتصادیی و عمران هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی توسط دولتمردان در استان خوزستان شکل گرفته است هر چند ظرفیت استان بالاتر از این اقدامات است و باید تلاشمان را بیش از گذشته افزایش دهیم.

شریعتی گفت: با تلاشهای صورت گرفته میزان اعتبارات عمرانی استان خوزستان از یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲ هزارو ۵۸۰میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافته تا آهنگ توسعه و عمران این استان بیشتر شود.

استاندار خوزستان گفت: این در حالی است که میزان اعتبارات عمرانی تمامی استانهای کشور در سال جاری کاهش یافته است و فقط استان خوزستان بوده که اعتبارات عمرانی آن رشدی در حدود ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۶ داشته است.

وی اختصاص بودجه ویژه دولت به بخش آب و فاضلاب استان خوزستان در سال گذشته و امسال را بی نظیر دانست و گفت: در سال گذشته هزار میلیارد تومان برای این طرح منظور شد که در نوع خود یک کار بزرگ بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کارشناسان سالها قبل ۶ هزار میلیارد تومان برای احداث و تکمیل پروژه های آب و فاضلاب خوزستان پیش بینی کرده بودند که سالانه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص داده می شد که با این روش ۶۰ سال اجرای پروژه به طول می انجامید.

شریعتی تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده و رایزنی با رییس جمهوری و معاون اول وی توانستیم دولت را متقاعد کنیم که این مبلغ را ظرف چهار سال به استان تخصیص دهند تا مردم استان خوزستان به حقوق اولیه خود در بحث آب و فاضلاب دست یابند.

وی در ادامه به طرح تامین آب غدیر در استان اشاره کرد و گفت :سال گذشته در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال برای این طرح منظور شده بود که ۶۶۰ میلیارد ریال آن تامین شد.

وی به کیفیت بخشی آب شرب استان خوزستان هم اشاره کرد و گفت: ما باید با تامین آب مردم شهرهای اهواز، شادگان، کارون، دشت آزادگان و دیگر شهرها از آب کرخه و حذف آنان از آب کارون کیفیت آب شرب این شهرها را ارتقاء دهیم.

استاندار خوزستان افزود : در مرحله بعد باید تلاش کنیم تا شهرهای استان از آب با کیفیت رودخانه دز استفاده کنند زیرا داشتن آب شرب با کیفیت حق مردم استان خوزستان است.

وی به تصویب طرح احداث راه آهن اهواز- اصفهان هم اشاره کرد و گفت: برای احداث این طرح به یک فاینانس چهارمیلیارد دلاری نیاز است که مراحل تامین آن در دست انجام است.

وی به پروژه های مهم در دست اقدام این استان هم اشاره کرد و گفت: احداث پالایشگاه بید بلند با سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری، پتروشیمی مسجد سلیمان با حجم سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد دلاری و پترو پالایش مسجد سلیمان با حجم سرمایه گذاری ۳٫۲ میلیارد دلارمی تواند اقتصاد استان را متحول کند.

وی در ادامه از رسانه های استان خواست ضمن پرهیز از انتقال یاس و نا امیدی به مردم در بالا بردن روحیه آنان کمک نمایند و برخی مسئولان رسانه های استان خوزستان مشکلات استان و نیز مسائل در مسیر رسانه ها را مطرح کردند.

ایرنا