به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز؛  سیاوش حسین پور با بیان اینکه باید توجه داشت که در تمامی کشورها در خرید گندم، کیفیت ملاک است و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار کرد: ما نیز در ایران باید به این سمت حرکت کنیم تا خرید گندم در کشور نیز بر اساس کیفیت آن باشد، تا گامی موثر در جهت امنیت غذایی جامعه برداشته شود.
وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است که گندم خریداری شده از کشاورزان در انبارهای روباز که احتمال بارندگی و خسارت وجود دارد نگهداری نشود و سریعا به سیلوهای شرکت غله و یا استان‌هایی که ظرفیت ذخیره‌سازی وجود دارد انتقال یابد.
مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی۴ خوزستان تصریح کرد:‌ از نقطه نظر ویژگی‎های کمی وکیفی، گندم خوزستان همچنان رکورددار در سطح کشور است و با دارا بودن پروتئین به میزان ۱۱ تا ۱۲ درصد، گلوتن مرطوب ۲۸ الی ۳۰ درصد، وزن هکتولیتر ۷۶ تا ۸۰ کیلوگرم یکی مرغوب‎ترین گندم کشور به شمار می‎رود.
حسین پور یادآورشد: نرخ گندم در سال زراعی جاری گندم معمولی با قیمت پایه ۱۳۰۰۰ ریال و گندم دروم ۱۳۳۰۰ ریال اعلام شده است.
وی اضافه کرد: کشاورزان عزیزی که گندم تولیدی خود را به سیلوهای استاندارد مورد تایید این شرکت تحویل کنند؛ علاوه بر بهای گندم خود، بصورت میانگین مبلغ ۱۵۰ ریال به ازای هر کیلو کرایه حمل از شرکت غله دریافت می کنند.
قابل ذکر است: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت وجوه خرید گندم آمادگی خود را جهت پرداخت در اسرع اعلام کرده است .