به گزارش خبرنگار خوزپرس عصر پنجشنبه صادق حقیقی پور در سالن تجمعات تالار شهید مطهری اندیمشک عنوان کرد: دو میلیون و ۹۱۰ هزار نفر از خدمات حوزه آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ۱۸ شهر استان بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه تنها ۲۹ درصد از منابع آب زیرزمینی در خوزستان برای تامین منابع آبی مورد استفاده می‌شود، افزود: با توجه به حجم بالای استفاده از آب‌های سطحی در استان خوزستان کاهش باران و خشک‌سالی اخیر می‌تواند برای استان خوزستان مشکلاتی را فراهم آورد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: ۵ تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب با پیشرفت ۶۰ درصدی در استان خوزستان در حال احداث است‌ و پنج تصفیه‌خانه دیگر نیز در شهرهای استان از جمله اندیمشک احداث می‌شود.
وی با اشاره به حدرفت ۳۸ درصدی شبکه توزیع آب استان خوزستان اظهار کرد: بنا داریم با اجرای ۳۰۰ کیلومتری شبکه آب شبکه فرسوده انتقال آب را تا حد ممکن بازسازی کنیم.
حقیق‌پور با بیان اینکه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان ۵۰ کیلومتر از شبکه آب اندیمشک اصلاح می‌شود، تصریح کرد: ۶۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب و ۲۴ ایستگاه پمپاژ در استان خوزستان بهسازی می‌شود.
وی گفت: کمتر از ۳ هزار کیلومتر در ۱۸ شهر استان خوزستان شبکه فاضلاب احداث شده و ۵ هزار کیلومتر دیگر برای تکمیل فاضلاب در شهرهای دارای شبکه فاضلاب باید ایجاد شود.
حقیقی پور تصریح کرد: هم اکنون حدود ۷۴ درصد از تاسیسات آب و ایستگاه‌های پمپاژ به برق اضطراری و ژنراتور مجهز هستند و برای پایداری انتقال آب به منازل در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد تاسیسات شبکه را به برق اضطراری مجهز خواهیم کرد.