به گزارش خوزپرس از اهواز، عصر امروز با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری، خط انتقال و احداث تلمبه‌خانه شهر بندر امام خمینی (ره) کلنگ زنی شد.

صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی تکمیل خطوط انتقال، شبکه‌های اصلی و فرعی و انشعابات خانگی فاضلاب در مناطق شهری فاز یک، گمرک، ۲۵۰ دستگاه، کوی صدوقی و شهرک مقداد شهر بندر امام خمینی (ره) امروز با اعتبار ٣٠٠ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای شاخص خدمات‌رسانی شهری در بخش دفع بهداشتی و انتقال فاضلاب عنوان کرد و افزود: طول این پروژه ۴۶ کیلومتر بوده که بعد از بهره‌برداری به سه هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب خانگی، قابلیت واگذاری دارد و جمعیت تحت پوشش این طرح ۱۴ هزار نفر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به دیگر تلمبه‌خانه‌های فاضلاب در شهر بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: عملیات اجرایی احداث تلمبه‌خانه‌های فاضلاب شماره ۲۳ و ۲۴ و خطوط ورودی و خروجی آنها در شهر بندر امام خمینی (ره) اجرایی می‌شود که با اجرای این طرح هزینه بهره‌برداری کاهش و افزایش بهره‌مندی صورت خواهد گرفت.

وی، اجرای این طرح را در راستای حفاظت از محیط‌زیست بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان و در مدت‌زمان ۱۰ ماه اجرایی می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات‌رسانی در پروژه‌های عنوان کرد: اجرای این سیستم نوین دفع فاضلاب در شهر بندر امام خمینی (ره) موجب ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات‌رسانی به مردم می‌شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان با اشاره به اجرایی شدن پروژه بند امام تصریح کرد: بندر امام یکی از شهرهای استان است که به دلیل مسطح بودن باید حتماً از ایستگاه پمپاژ استفاده کرد.

حقیقی پور به ساحلی بودن این شهر اشاره کرد و گفت: فاضلاب شهر بندر امام بسیار حائز اهمیت است و با توجه به ساحلی بودن این شهر باید فاضلاب تصفیه شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: بعد از اجرای این پروژه باقی‌مانده شبکه فاضلاب بندر امام ١٧ کیلومتر است و بندر امام ظرف سه سال آینده یکی از شهرهای هست که قطعاً تمام می‌شود.

حقیقی پور در پایان با اشاره به پیشرفت ۵٠ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر گفت: قطعاً در سال آینده یکی از شهرهای نمونه استان در بحث جمع‌آوری فاضلاب شهر بندر امام است.

به گزارش خوزپرس ، همچنین امروز حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و مسئولان محلی، عملیات اجرایی خطوط جمع کننده انشعابات فاضلاب خانگی شهر ماهشهر کلنگ زنی شد.

صادق حقیقی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی خطوط جمع کننده و انشعابات فاضلاب خانگی شهرستان ماهشهر در بخش مرکزی با اعتبار قریب به ۲۱ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این پروژه به طول ۶۷ کیلومتر و در مدت‌زمان ۲۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: اجرای این سیستم نوین دفع فاضلاب در مناطق شهر ماهشهر موجب ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات‌رسانی به مردم می‌شود.

حقیقی پور در پایان تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۶ هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب قابلیت واگذاری خواهد داشت و بیش از ۲۴ هزار نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مندمی شود.