به گزارش خوزپرس،  آیت‌الله محسن حیدری  در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با اشاره اهمیت آموزش‌های مهارتی در کاهش بزه‌های اجتماعی اظهار کرد: این آموزش‌ها سبب ایجاد اشتغال و کاهش بزه‌کاری خواهد شد.

وی در خصوص نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان عاملی بازدارنده در بازگشت دوباره افراد بزهکار به سمت بزه عنوان کرد: توانمندسازی افراد در معرض خطر علاوه بر ایجاد اشتغال برای آنان و بازگشت دوباره به آغوش اجتماع، باعث ایجاد انگیزه و امید به زندگی کرده و گرایش به ارتکاب جرم و بزه اجتماعی را نیز کاهش می‌دهد.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای سهم به سزایی در توسعه جامعه امروزی دارد، یادآور شد: بحث اشتغال یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، اکثر مفاسد در خانواده‌هایی صورت گرفته که بنیان خانواده و تعهد خانوادگی ضعیفی داشته و افراد فاقد شغل و درآمد هستند به همین دلیل ایجاد اشتغال برای جوانان از واجبات دینی است.

آیت‌الله حیدری خواستار راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه «عین دو» اهواز شد و گفت: در راستای مأموریت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه توانمندسازی همه شهروندان خصوصاً ساکنان مناطق محروم و مرزی، آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامی مناسب برای مهارت‌آموزی جوانان متناسب با شرایط آن مناطق و رسیدن به اشتغال پایدار است.

وی تأکید کرد: انتظار داریم اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان توجه بیشتری به مناطق محروم و مرزی استان در راستای توانمندسازی افراد از طریق آموزش‌های مختلف داشته باشد.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح کرد: توانمندسازی جوانان جویای کار و افراد شاغل می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های مهمی بردارد و با تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر می‌توان به افزایش کیفیت تولید دست پیدا کرد.