به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ، امید حاجتی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه نمی‌گویم که نظام آموزشی کشور عوض شود لکن باید انقلابی در این زمینه ایجاد شود اظهار داشت: در هیچ کشور پیشرفته‌ای چنین نیست که ۱۲ سال در آموزش و پرورش به تحصیل و تعلیم پرداخت و اگر بحث آزمون از مباحت نباشد بجز ۴ عمل کلیدی و نوشتن و خواندن مابقی آموزش‌ها ۲ قران هم اعتبار نداشته باشند.

ریاست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی خوزستان گفته بود: به چه سبب ما خودمان را در شان سیاست‌گذاری و جایگاه سازگاری و نیز تغییر ظوابط در دولت قرار نمی‌دهیم و دائما در حال اجرا هستیم؛ در راستای عرضه آموزش‌های فنی از بخش خصوصی کمک گرفته شود چون که باید بپذیریم بخش خصوصی بشدت کارآمدتر از بخش دولتی هست.

وی با بیان اینکه ساختار دولتی ساختار کرختی هست و نیروها به گونه‌ای می باشند که به محض اینکه وضع استخدامی آنان ثابت گردید باری به هر جهت می‌آیند و می‌روند و دلواپس نیستند، اظهار کرد: در راستای تعلیم، سیاست‌گذاری‌ها بشدت نادرست هست و امروزه با توجه به ساختار موجود و وجود این همه فارغ‌التحصیل بیکار هیچ اعتقادی به آموزش‌ غیررسمی دولتی ندارم.

انتقاد شدید ریاست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی خوزستان از نظام آموزشی

حاجتی با اشاره به امکانات مورد احتیاج فنی حرفه‌ای و با بیان اینکه می‌توانیم با اعطای تسهیلات ارزان نرخ به بخش خصوصی در این زمینه اقدام کنیم، علاوه بر این در مورد بحث ضرورت نیازسنجی در فعالیت‌های نفتی غرب کارون عنوان نمود: در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته شده و این امر بشدت می‌تواند اشتغالزا باشد.

وی دنبال کرد: در راستای فعالیت‌های نفتی غرب کارون با توجه به تعداد نیروهای زیادی که در سال‌های آینده در آن منطقه مشغول به کار خواهند گردید قرار گردید نیازسنجی آموزشی صورت گیرد و طبق آن واحدهایی که بتوانند آموزش‌های مورد احتیاج را عرضه دهند تدارک دیده شود.

ریاست سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی خوزستان در ادامه تصریح نمود: در حدود ۱۴ روز پیش با همکارانمان در دفتر انرژی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری‌هایی انجام گردید و برخلاف نظر وزارت نفت آنان قبول کردند طبق ایده ای که ما می‌دهیم برای بحث احداث و تجهیز واحدهای تعلیم فنی و حرفه‌ای از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت، مراجع خوبی را اختصاص دهند.

وی افزود: باور دارا باشیم که بخش خصوصی می‌تواند در زیادی از زمینه‌ها من جمله تعلیم فعال شود. قبول دارا باشیم حتی در راستای آموزش و پرورش بیشتر خانواده‌ها چنین می باشند که اگر امکان ثبت اسم فرزند در مدرسه ها غیرانتفاعی را دارا باشند به هزار و یک سبب من جمله شلوغی مدرسه ها دولتی و اینکه کادرهای آموزشی در مدرسه ها غیر انتفاعی با دقت بیشتری انتخاب می‌شوند، فرزندش را به مدرسه ها دولتی نمی‌برد.