به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،    موسی شیخی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: هدف از اجرای طرح تعلیم در جایگاه ها یادگیری محلی، افزایش توانمندی اشخاص در مهارت‌های بنیادی زندگی و شغلی و بالا بردن سطح تعلیم مادام‌العمر است تا اشخاص بتوانند توانمندی‌های خود را حفظ نمایند که در حال حاضر ۵ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است اما درصدد هستیم تا تعداد این جایگاه ها را در استان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳ نوع مرکز تعلیم محلی در دستور کار ما قرار دارد؛ یک نوع مرکز تعلیم یادگری محلی دولتی است که در مدرسه ها استان تشکیل می‌شود و کلیه امور آن توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: سال کنونی نخستین مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان دزفول راه‌اندازی شده است. در این مرکز ۸۷ نفر از مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش آموزش‌ها قرار گرفته‌اند. در این جایگاه ها مددجویان علاوه بر سواد کاربردی، مهارت‌های بنیادی زندگی اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت‌های شغلی را می‌آموزند.

شیخی با اشاره به استقبال از مراکزیادگیری عنوان‌کرد: از سوی مددجویان استقبال خوبی از این مرکز انجام شده است. در جایگاه ها یادگیری محلی چندان سن مطرح نیست اما اغلب کسانی که در دوره‌ها شرکت می‌کنند کمتر از ۵۰ سال سن دارند.