به گزارش خوزپرس،به نقل از ایسنا، امیررضا خادم در جلسه مشترک با نایب‌رییسان و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در محل اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: به نظر من برگزاری این جلسه اتفاق مثبت و خوبی است. هفته قبل قم بودیم و خوزستان استان دومی است که به آن آمده‎ایم.

وی ادامه داد: فرم‎های ارزیابی عملکردی که قبلاً پر شده است را اینجا ‎آورده‌ایم و آن‎ها را با اهالی ورزش و جوانان استان بررسی کردیم؛ نتیجه این می‌شود که مدیران استانی متوجه حساسیت موضوع می‌شوند و جاهایی که موفق بوده‎اند، برای‌شان انگیزه‌ای می‌‎شود و مورد تشویق قرار می‌گیرند و جایی هم که محل اشکال است توسط خود اهالی دست‌اندرکار ورزش و جوانان مورد نقد قرار می‌گیرد و زمینه‌ای برای فعال‌تر شدن آن‌ها می‌شود و بنابراین ما هم در مرکز مستندتر می‌توانیم موضوعات را بررسی کنیم و فکر می‌کنم که در نهایت در درازمدت اتفاقات خوبی رخ دهد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در برنامه داریم که تا انتهای سال مصوبه‌ای را طرح کنیم که بر اساس آن شرکت‌های نفتی حداقل ۳۰ درصد به اعتبارات‌شان در بخش بانوان اضافه کنند.

وی در این خصوص بیان کرد: امیدوارم این اتفاق عملی شود. با توجه به این‌که در استان خوزستان، شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی زیاد هستند، این درخواست را دارم که همان‎گونه که به ورزش آقایان توجه جدی دارند، به ورزش بانوان هم توجه خاص داشته باشند.

خادم افزود: با صحبت‌هایی که با مدیرکل ورزش و جوانان داشتیم، امیدوارم که زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم مدیران نفتی را توجیه کنیم که همانطور که در بخش آقایان سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بانوان هم این میزان حمایت را افزایش دهند.

به گزارش خوزپرس، در ادامه سیده‌فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار کرد: داشتن دغدغه در حوزه بانوان خیلی اتفاق مثبتی است و برگزاری چنین جلساتی را به فال نیک می‎گیرم.

وی ادامه داد: اولین بار است که در جریان مشکلات ورزش بانوان قرار می‎گیرم؛ همه مشکلات مطرح شده ناشی از کمبود نیرو، زیرساخت، فضاهای ورزشی، نداشتن اسپانسر و وضعیت فرهنگی استان و مسایلی از این دست می‎باشد ولی با وجود تمام این مشکلات، شاهد کسب مقام‌های خوبی از سوی بانوان استان هستیم.

وی عنوان کرد: نوع نگاه به حوزه بانوان باید تغییر کند و این تغییر نگاه باید از وزارت ورزش آغاز شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: زنان بخشی از توانمندی‎های عظیم جامعه هستند، امتیازات و امکانات باید با این تعداد عظیم تناسب داشته باشد و این نوع نگاه باید در این زمینه تغییر کند.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‎ها جهت بانوان باید آماده شود. وضعیت پارک بانوان شهرستان‎های ما چندان مساعد نیست. ان‌شاءالله انتظارمان این است که تغییر نگاه اتفاق بیفتد و اگر راهی وجود دارد، اعتبارات افزایش پیدا کند؛ ضمن این‌که انتظار دارم آقای کیانی‌زاده ما را در جلسات مربوط به بانوان بیشتر دعوت کند، چرا که ما به دنبال حل مشکلات زنان هستیم.

به گزارش خوزپرس، در ادامه فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در صحبت‌های خود با قبول اینکه در برخی از شهرها در بخش بانوان باید بیشتر کار کرد، گفت: برخی شهرستان‌ها واقعا در بخش بانوان موفق هستند؛ به عنوان مثال سوسنگرد در ورزش کبدی دو سه نماینده در تیم‌ملی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تا چند سال قبل امکان نداشت خانمی را ببینید که بعد از ظهر در حال ورزش باشد ولی در چند سال اخیر به عنوان مثال اگر نگاهی به همین پارک ساحلی اهواز بیاندازیم، می‌بینیم که تعداد زیادی خانم بدون حضور آقایان در حال ورزش هستند و فکر می‌کنم در این زمینه و ایجاد فضا موفق عمل کرده‌ایم.

به گزارش خوزپرس، سکینه ناصری‌مقدم، رییس گروه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز به ارائه عملکرد این اداره‌کل در بخش بانوان در شش ماهه ابتدایی سال پرداخت و اظهار کرد: احساس من این است که با وجود تمام مشکلات موجود در بخش بانوان، اتفاقات مثبت و خوبی در زمینه بانوان استان در حال رخ دادن است.

وی با بیان این‌که جا دارد از زحمات کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان در حمایت از ورزش بانوان استان تشکر کرد، افزود: پتانسیل و ظرفیت‌های استان در بخش بانوان بیشتر از این‎ها است و می‌توانیم حتی در برخی از رشته‌ها حرف اول را بزنیم. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که متاسفانه روسای هیات‌های هر شهرستان به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌کنند که چه مقدار پول از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان به حساب هیات‌ها واریز می‌شود.

رییس گروه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در خیلی از مسابقات کشوری از بانوان، ورودی دریافت می‌شود در صورتی ‎که در مسابقات کشوری نباید این‎گونه باشد؛ با وجود این مشکلات شهرستان‌ها‎یمان معمولاً تمام اعزام‌های‌شان را به صورت صد درصد انجام می‎دهند.

در ادامه جلسه، شهرستان‌های موفق و ناموفق در زمینه ورزش بانوان از سوی ناصری‎مقدم معرفی شدند و روسای ادارات این شهرستان‎ها و همچنین نایب‌رییسان هیات‎های شهرستانی به بیان دیدگاه‎ها، نظرات و مشکلات خود در این خصوص پرداختند.