به گزارش خوزپرس از اهواز، عصر دیروز دوشنبه در نشست خبری برگزاری دومین نمایشگاه الکامپ خوزستان با حضور فعالان دولتی و بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالن جلسات استاندار برگزار شد،

سزاری بابیان اینکه برای انتخاب شهرها بسیاری از مسائل از جمله تعداد صندوق و میزان جمعیت را ارزیابی کردیم اظهارکرد: به هر حال این کار پایلوت، با توجه به تجربه اول بودن نمی شود همه مردم را درگیر آن کرد.

وی افزود: انتخابات مکانیزه را در استان داریم که تعداد شهرها برای این امر مشخص، تجهیزات تمام الکترونیک و فرآیندهای لازم برای رأی گیری مکانیزه را در اختیار آنها قرار می دهیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خوزستان گفت: ادارات و سازمان های دولتی که خدمات الکترونیک ارائه می دهند، در این نمایشگاه حضور دارند و ریاست کمیته فناوری اطلاعات را هم دارم.

سزاری با اشاره به اینکه سعی می کنیم جلسه ای را در ارتباط با این تجهیزات برگزار و آموزش های لازم را نیز به مردم ارائه می دهیم، عنوان کرد:کدملی برای احراز هویت در رأی دادن است و اگر هر کدملی یک بار در سامانه رأی بدهد دیگر در هیچ نقطه ای از کشور امکان رأی دادن را ندارد.

وی اضافه کرد: بعد از رأی دادن افرادی هم یک تأییده در سیستم به رأی دهندگان نمایش می شود که پس از برگزاری نیز اطلاعات سیستم ها تخلیه می شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خوزستان بابیان اینکه تاکنون خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان انتخاب شدند اظهارکرد: انتخابات شوراها برای آنها به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

سزاری ادامه داد: تاکنون برای فرآیند رأی گیری نیز مقرر شده تا توسط صندوق های کاملا مکانیزه انجام شود.

وی افزود: احتمال دارد تا در آینده نزدیک نیز دو فرمانداری دیگر اضافه شود چون دو فرمانداری دیگر هم اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خوزستان بااشاره به اینکه وزارت کشور توصیه کرده انتخابات الکترونیک باید برای شهرهایی که شورای هفت نفره دارند به صورت الکترونیک برگزار شود بیان کرد: در استان خوزستان ۱۵ شورای شهر داریم که اعضای آنها هفت نفره هستند. البته از بین شهرهای نامبرده تعداد اعضای شورای شهر آبادان ۹ نفره هستند.

سزاری بااشاره به اینکه این اولین تجربه است که رأی گیری کاملا مکانیزه را برگزار می کنیم و مردم با حضور پای سیستم های الکترونیک اقدام به رأی دادن می کنند، افزود: در حالت مکانیزه هر فرد باید رأی دادنش تمام شود تا نفر بعدی هم اقدام به رأی گیری کند.