به گزارش خوزپرس از دزفول، امیر عیسی زاده عصر دوشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود:خبرنگاران قشر فرهیخته جامعه اند که کار حرفه ای برای همیشه در تاریخ ماندگار است.
وی با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:شهید صارمی جان خود را در راه اطلاع رسانی و بیداری جامعه فدا کرد و شهید آوینی نیز هشت سال با قلم خود فرهنگ مقاومت را در جهان زنده کرد و پیام زیبای مقاومت را به جهانیان رسانید.
عیسی زاده گفت:خداوند به قلم قسم یاد کرده که قلم همان خرد انسان است که موجب بیداری انسان می شود لذا خبرنگاران باید از این میراث ۱۰ هزار ساله و این وظیفه سنگینی که به دوش آنها گذاشته شده است به خوبی محافظت کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز ضمن گرامیداشت یاد شهیدان صارمی،افشار و عارفیان و تقدیر از تلاش خستگی ناپذیر خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:خبرنگاران باید همه تلاش خود را برای ایجاد فضایی امن در سایه اطلاع رسانی و به روز کردن اطلاعات جامعه داشته باشند.
نادر سعادتی فرد افزود:جامعه ای که از خبرنگاران حمایت نکند جامعه ای ساکن وبی حرکت خواهد بود زیرا خبرنگاران زمینه آگاهی ،تلاش ،نشاط و روشنفکری را در جامعه فراهم می کنند .
سعادتی فرد ضمن تقدیر از حامیان آیین تجلیل از خبرنگاران ابراز امیدواری کرد قلم خبرنگاران موجب اعتلا و شکوفایی ایران اسلامی شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون سه برنامه در دزفول برگزار شده که یکی از آنها برگزاری دوره آموزش خبرنگاری مقدماتی به مناسبت چهارم خرداد بود که به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا شد.
وی افزود:برای تشکیل انجمن مطبوعات در دزفول نیز سه جلسه برگزار شده و نمایشگاه مطبوعات نیز برای نخستین بار در اداره ارشاد برگزار شد که امیدواریم در آینده پربارتر باشد.
محمد ناصحی پیشکسوت خبرنگاران دزفول نیز در این آیین ضمن بیان حال یک خبرنگار گفت:خبرنگاران یکسال سوال می پرسند و می نویسند ویک روز در حد چند دقیقه حرف می زنند که این فرصت هم به برکت خون شهید محمود صارمی است.
وی افزود:قدم نهادن در حیطه خبرنگاری مسئولیتی بزرگ بر عهده خبرنگاران قرار می دهد که خود خبرنگاران باید قدر خود را بدانند.
ناصحی رعایت ادب و بردباری،امانتداری،شجاعت در بیان و عمل، پرهیز از وابستگی به جناح و گروهی خاص و رعایت اخلاق را از ویژگی های خبرنگاران دانست و بیمه ، امنیت شغلی و مسکن را از جمله مطالبات جامعه خبری برشمرد.
علیرضا شلال نژاد مشاور اقتصادی فرماندار دزفول نیز رسالت خبرنگاری را بیان واقعیت ها خواند و افزود:نخستین باری است که فضای جذب سرمایه گذار در دزفول فراهم شده و مجموعه فرمانداری به دنبال رفع اشتغال به عنوان چالش بزرگ شهرستان است که ضمن احترام به انتقادات وارد شده از سوی خبرنگاران باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه برخی افراد در مسیر جذب سرمایه گذاری در دزفول مانع تراشی می کنند افزود:اجازه نخواهیم داد حق مردم دزفول توسط عده ای انگشت شمار پایمال شود.
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز گفت:می توان مشکلات شهر دزفول را برای رسیدن به نتیجه رسانه ای کرد ولی در انعکاس اخبار باید منزلت دزفول حفظ شود .
وی به مشکل کاهش درآمد شهرداری دزفول اشاره کرد و گفت: در در حالیکه سالهای گذشته حدود ۳۰۰ پروانه ساختمانی در طول یک ماه در دزفول صادر می شد این رقم امسال از ابتدای سال تاکنون به ۷۴ پروانه کاهش یافته و این یعنی کاهش شدید درآمد شهرداری است.
کرمی نژاد افزود:به رغم کاهش درآمد شهرداری دزفول ، هزینه ها و مطالبات مردم از شهرداری افزایش یافته است.
وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست به جای بزرگ کردن نواقص به ظرفیت ها و اقدامات انجام شده نیز توجه کرده و آنها را نیز اطلاع رسانی کنند.
این آیین که با اجرای موسیقی توسط گروه آستان جانان همراه بود با تجلیل از خبرنگاران و تلاشگران عرصه خبر دزفول خاتمه یافت.