مصطفی دناک در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت:  هنر تئاتر در ایران پیشینه‌ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های تعزیه نمود یافته است. در کتاب تاریخ بخارا آمده است که نمایش ایران از آیین اسطوره و شعایر برخاسته و اولین تئاتر ایران در شهر رشت شروع به کار کرد.

وی افزود: تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه بوده و کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین‌هاست،  آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند.

سرپرست و کارگردان گروه هنری جوانان آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر بیان کرد: در فارسی به تئاتر «نمایش» می‌گویند. در اصل تعریف دقیق تئاتر یعنی بیان مشکلات مردم و مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک جامعه به زبان تئاترومهمترین فنی که باید درتئاتراستفاده شود فن بیان است.

دناک تصریح کرد: تئاتر یا نمایش شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می‌پردازد و تئاتر هم یکی از قدیمی‌ترین و هم یکی از جدیدترین هنرها بوده و  یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای انتقال ارزش‌های هنری به مردم است.

مصطفی دناک سرپرست و کارگردان گروه هنری جوانان آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر از زمان فعالیت خود در زمینه کارهای هنری و تائتر گزارش مختصری می‌دهد؛

مصطفی دناک متولد ۱۳۷۲ که در دزفول شهر عزیزم به دنیا آمدم اگر بخواهم خودم را معرفی کنم باید بگویم که من تئاتر و از دوره دبستان شروع کردم و در دوره‌ای راهنمایی به صورت جدی و حرفه‌ای کار خودم در زمینه تئاتر و با دوست خوبم امین قادری فر در دزفول در زمینه‌های مختلف (تعزیه، دفاع مقدس و…..) شروع کردم.

پس از تجربه‌های خوبی که به‌دست آوردم وقتی که به دوره‌ی دانشجوی خود رسیدم با توجه به پتانسیلی که دانشگاه داشت و همچنین پشتیبانی مسئولین محترم دانشگاه از جمله حاج آقا شهریاری معاون محترم فرهنگی دانشگاه و همچنین دکتر حسینی و بعد از ایشان ریاست کل محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر دکتر پور بختیار تصمیم به ایجاد گروه هنری تئاتر جوانان آفتاب به سرپرستی و کارگردانی خود نمودم.

در این راه اقدام به کارهای بسیاری نمودیم در ابتدادی کار شروع به راه انداختن کارگاه‌های آموزشی تئاتر و آمادگی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر نمودم و به یاری خدا پس از آمادگی هنرجویان شروع به کار کردیم.

در ابتدا از تجربیات و  دانش  فوق‌العاده استاد نعمت زمان پور در زمینه تئاتر و نمایشنامه فوق‌العاده‌ی ایشان بنام پشت برج که دلسوزانه و پدرانه مارا همراهی کردن، که جا دارد همین‌جا از ایشان تشکر و بوسه بر دستان پر محبت  این استاد ارجمند بنهم که این نمایشنامه در جشنواره بین اللملی دانشگاه های کل کشور پذیرفته شد.

و بعد از آن بر حسب تکلیف و همچنین مستعد بودن گروه برای کارهای بزرگ‌تر جشنواره‌ی خیریه‌ای به نفع بیماران سرطانی در پارک داریون شوشتر شدیم که با لطف خدا و دوستان سربلند بیرون آمدیم و بعد از آن چندین نمایشنامه دیگر کار شد تا به اولین سوگواره عاشورای استانی به میزبانی دانشگاه شوشتر راه پیدا کردیم که در آن هم خوش درخشیدیم و باز هم سربلند بیرون آمدیم.

در اواخر تحصیلم به خاطر ادامه داشتن این گروه و همچنین میدان دادن به بقیه دانشجویان، رپراتوار نمایشنامه خوانی در آن حوزه دانشگاهی با همکاری حسین کیانی راه اندازی کردیم (که به امید خدا جشنواره استانی آن در مهرماه همین سال ۹۵ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر اجرای خواهد شد)، که به یاری خداوند به بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

جا دارد در اینجا از همه‌ی دوستان، مسئولین محترم و تمام کسانی که من را در این راه بزرگ کمک و همیاری کردن تشکر کنم امید که این راه ادامه داشته باشد…

فرزند هنر باش نه فرزند پدر          که هنر زنده کند نام پدر

مصطفی دناک

سرپرست و کارگردان گروه هنری جوانان آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر

انتهای پیام/