به گزارش خوزپرس از خرمشهر؛ عبدالله سامری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر اظهار داشت: امسال را مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، سال گذشته هم‌سال اقتصاد مقاومتی بود اما ضعف در اجرای آن از سوی دولت سبب شد تا حضرت آقا به‌صراحت ورود و سال جدید را به این شعار نام‌گذاری کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری این شعار را برای سال جدید برگزیدند تا به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کنیم، برگزاری جلسات متعدد، مصوبات و کاغذبازی بدون عمل بی‌توجهی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها می‌دانند امسال سال مهمی است، اقدام و عمل را فراموش نکنیم، باید پاسخگوی مردم باشیم، پاسخگویی در عمل، اگر این‌گونه باشد مردم در مراجعات خود دچار سردرگمی نمی‌شوند.

وی گفت: دستگاه‌ها باید نظارت خود را نسبت به کارکنان افزایش دهند، عمده شهروندان سردرگم هستند و این سردرگمی سبب مراجعه شهروندان به دفتر نماینده و فرماندار می‌شود، همه از نظام مقدس جمهوری اسلامی حقوق می‌گیریم و موظف به پاسخگویی به مردم هستیم.

سامری بیان کرد: در چهار سال نمایندگی مجلس نهم شاید از آموزش‌وپرورش غفلت کردیم اما در چهار سال نمایندگی مجلس دهم آموزش‌وپرورش را در اولویت قرار می‌دهیم، معوقات و مطالبات را پیگیری جدی می‌کنیم، از دستگاه‌ها تقاضا می‌کنیم با آموزش‌وپرورش همکاری جدی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به مقوله اشتغال جوانان در خرمشهر گفت: برخی مسئولان حاضر در این جلسه شاید بومی خرمشهر نباشند اما تلاش آن‌ها قابل‌تقدیر است، مسئولان نگاه خود را درزمینهٔ اشتغال به جوانان بومی خرمشهر سو بدهند، اولویت مناقصات با پیمانکاران بومی است گاهی ناچار به ورود در موضوع به‌کارگیری پیمانکاران غیربومی می‌شویم چون باید پاسخگوی مردم باشیم.

سامری خاطرنشان کرد: از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نمی‌پذیریم که پیمانکاران غیربومی و تهرانی را به‌کارگیری کنند، باید بومی‌ها در اولویت باشند و خطاب ما به سایر دستگاه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس نهم و دهم عنوان کرد: شرکت تأسیسات دریایی ایران در خرمشهر اقدام به به‌کارگیری نیروهای غیربومی و ایجاد خوابگاه‌های مجردی برای آنان کرده است درحالی‌که تخصص‌های موردنیاز در خرمشهر وجود دارد، لزومی ندارد که نیروی غیربومی بیاورند و در خوابگاه‌های مجردی درون شهر اقامت کنند، باید برای این موضوع شورای تأمین شهرستان تشکیل جلسه بدهد.

وی افزود: مسئولانی که در تأسیسات دریایی هستند در حال استفاده از امتیاز مردم خرمشهر هستند چه لزومی دارد نیروهای بومی را راهی عسلویه و مناطق دورافتاده کنند بعد نیروی غیربومی به خرمشهر بیاورند، این نگرش غلط است باید نگاه خود را به بومی‌نگری تغییر بدهند.

سامری همچنین از فرماندار خرمشهر خواست تا درزمینهٔ جذب نیرو با افتتاحیه فاز نخست شرکت فولاد در خرمشهر نسبت به جذب نیروی بومی نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: شورای تأمین باید نسبت به جذب نیرو حساسیت نشان بدهد و با ورود جدی مانع جذب نیروهای غیربومی بشود چراکه نیروهای بومی متخصص در خرمشهر وجود دارند.

نماینده مردم خرمشهر در پایان با تقدیر از آموزش‌وپرورش خرمشهر برای راه‌اندازی خانه کنکور در این شهرستان گفت: مفتخریم که خانه کنکور خرمشهر به یک پایلوت برای استان و کشور تبدیل‌شده است حتی برخی از شهرها در تلاش هستند این خانه کنکور را برای شهرهای خود راه‌اندازی کنند.