صادق حقیقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، درباره پروژه‌های آب در حال اجرا در شهرهای آبادان و خرمشهر  اظهار کرد: ٢۴ پروژه آبرسانی و اصلاح شبکه توزیع آب در شهرهای آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروند کنار و مینوشهر با اعتبار ٢٢٠ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: طول اجرایی این پروژه‌ها در بحث اصلاح شبکه‌های آب به طول بیش از ٢٨۴ کیلومتر است و بیش از ٢٢ هزار و ۵٠٠ فقره انشعاب ظرفیت اجرایی این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه‌های فاضلاب در این شهرها بیان کرد: پروژه احداث شبکه فاضلاب و انشعابات منازل و مناطق مختلف در شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار ٢٠٨ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ پروژه اصلاح شبکه فاضلاب در شهر خرمشهر و ۵ پروژه فاضلاب در شهر آبادان در حال انجام است که طول اجرای این پروژه‌ها بیش از ٢۴۴ هزار متر و شامل بیش از ١٣ هزار فقره انشعاب می‌شود.

حقیقی پور، به بزرگترین پروژه زیست محیطی در منطقه اشاره کرد و گفت: بزرگترین پروژه زیست محیطی به روش SBR در آبادان وبه روش MLE در خرمشهر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خط انتقال آب پاک از ایستگاه پمپاژ جمشید آباد آبادان به شهرهای اروند کنار و چوئبده به طول ١٣ کیلومتر و با ظرفیت ١٠٠ هزار متر مکعب در شبانه روز اجرایی شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: امروز عملیات اجرایی احداث تاسیسات نمک‌زدایی آب شهرستان آبادان به روش B.O.O توسط شرکت سرمایه‌گذار سولار سندروس به ظرفیت ١۵ هزار متر مکعب در روز اجرایی می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ظرفیت آب شرین کن برای جمعیت تحت پوشش ٢٣۵ هزار نفر و ۵٢ هزار خانوار اتخاذ شده است.

حقیقی پور خاطرنشان کرد: با افتتاح رسمی خط غدیر ٢ افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی شهر آبادان نیز انجام خواهد شد و تمام تلاش شرکت آب و فاضلاب رضایت‌مندی مردم است.