عبدالنبی سواعدی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت آموزش مهارتی واداری مراکز  آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین بااشاره به اینکه به تصمیمات که ریاست سازمان در شورای معاونین برای رسیدگی به وضعیت استان هایی که شرایط آب و هوایی نامناسبی در این تابستان پیدا کردند، اظهارکرد: تیمی به سرپرستی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به خوزستان اعزام که قبل از آن استان درخواست هایی داشته سازمان به صورت ویژه به استان سفر و مشکلات را حضوری بررسی کنند که بتوانند پشتیبانی  مناسبی از فعالیت ها، زیر ساخت ها و توسعه های هم منابع انسانی  وهم سرمایه ای مراکز آموزش فنی وحرفه ای اتفاق بیفتند.
وی افزود: یکی از مهم ترین موضوعات پرداخته شد بحث نگهداشت و رسیدگی به موضوعات منابع انسانی با حضور…
و قرار شد به صورت خاص و ویژه اعتباراتی را در حوزه افزایش درآمدهای کارکنان اهم از مربیان، پرسنل اداری اداره کل و مراکز اتفاق بیفتد.
مدیرکل فنی وحرفه ای خوزستان در ادامه به سایر موضوعاتی که در این جلسه بررسی شده است اشاره کرد و گفت: قرار شده که موضوعات زیر ساختی وتامین فضای مناسب، تاسیسات ورودتی و سرمایشی برای مراکز است،  رسیدگی به بهسازی وضعیت برخی ها نقاط چالشی در تعمیرات و بهسازی مراکز وکارگاه های آموزشی است که با توجه ویژه ای که ریاست سازمان فنی و حرفه ای خواهند داشت یک شرایط مناسبی را بوجود بیاوریم که کارآموز ما در این شرایط سخت استان بتواند هم مربی به وظیفه اش عمل کند و هم کارآموز در یک محیط مناسب و در خور وشان آموزش، آموزش مهارت را فرابگیرد.
سواعدی درخصوص اعتبارات اختصاصی به اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان عنوان کرد: برنامه اعتباری امسال را باریاست سازمان تبادل کرده ایم که طبق آن تفاهم نامه قرار شده باتوجه به وضعیت استان در برخی جاها۲۵ تا۳۰ درصد افزایش اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: این افزایش ها مرتبط به پیشبرد بعضی از برنامه ها کاری است همچنین تفاهم نامه اعتباری در مقابل برنامه ی استان خوزستان ارائه داده مبادله شد. یعنی اداره کل فنی وحرفه ای خوزستان برنامه امسال خود را به سازمان داده ایم و از آن در ستاد برنامه ریزی کشور دفاع کردیم.
وی گفت: براساس برنامه ارائه شده به ما اعتبارات تخصیص داده شد و اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان روند افزایشی برنامه  و تعهدات آموزشی مان را از سال ۹۴ شروع و در ۹۵ تقریبا بالای ۳۰ درصد افزایش دادیم و برای امسال نیز این افزایش را لحاظ کردیم که  بتوانیم هم  کمک بیشتری به هم استانی هایمان داشته باشیم و هم اعتبار بیشتری از ستاد سازمان جذب کنیم.
مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان بااشاره به اینکه به جز تعداد محدودی از شهرستان های مثل حمیدیه و دهدز در اغلب شهرستان ها مراکز دولتی فعال داریم اظهارکرد: در اکثر آن ها در دو مرکز ویژه برادران و خواهران وجود دارد و علاوه براین نیز حدود۶۵۰ آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان ها داریم.
سواعدی ادامه داد: با توجه به این مراکز دولتی و آزاد این ظرفیت تقریبا مناسب است ولی جای سرمایه گذاری وجوددارد وباتوجه به تلاش، کمک ها و حمایت های استاندار خوزستان در حوزه های مختلف به توانیم در مناطق محروم و آسیب پذیر را بیشتر مورد توجه قرار بدهیم و سرمایه گذاری بخش خصوصی را به مناطق محروم در قالب خرید خدمات آموزشی و یا تضمین خرید محصول از آموزشگاه آزاد بتوانیم سوق دهیم تا در این مناطق که آموزشگاه آزاد وجود ندارد بتوانیم از خدمات و سرمایه آن ها استفاده کنیم.
وی در پایان در بحث نیروهای انسانی اداره کل فنی وحرفه ای استان افزود: باتوجه به نیروهای حق التدریس و پاره وقتی بااین اداره کل همکاری می کنند حدود۹۰۰ نفر نیرو در سطح استان مشغول به کار داریم.