به گزارش خوزپرس، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) که با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان کشوری و لشکری در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) هنگام عزیمت به کربلا در نامه‌ای به خویشان خود و بنی‌هاشم نوشت که هر کس با من همراه شود کشته می‌شود.

وی افزود: این جمله را حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بارها در طول مسیر منتهی به کربلا هم به صراحت بیان کرد تا کسی با نیتی غیر از این امام را همراهی نکند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: با امام بودن کشته شدن را در پی دارد، همه ما خطاب به امام حسین (ع) یا «لیتنا کنا معکم» می‌گوییم که شهدای ما این را نه تنها در زبان و شعار بلکه در عمل نیز اثبات کردند.

وی با اشاره به تحولات خاورمیانه بیان کرد: در حال حاضر هیچ کشوری در منطقه پیشرفت‌های ما را ندارد، زیرا در برابر دشمن مقاومت کردیم و این ایستادگی نه تنها ما را به عقب نبرد بلکه سبب پیشر‌فت‌های زیادی شده که پیشرفت‎های علمی یکی از آنها است.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده تاکید کرد: پیشرفت‌های ایران با ۲۰ سال قبل، قابل مقایسه نیست، ولی دشمنان اجازه انعکاس آن را نمی‌دهند، اگر راست می‌گویند رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی را آزاد بگذارند تا درباره پیشرفت‌های ایران مطالبی را منتشر کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا شیطان بزرگ است ولی عربستان سعودی دشمن شماره یک ملت ایران در منطقه است که با دلارهای نفتی و سال‌ها تلاش گروه‌های تکفیری را پرورش داده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه آنچه شیعه دارد یک تفکر است که آزادمردان از آن استقبال می‌کنند، عنوان کرد: گروه‌های تکفیری دنبال بد جلوه دادن اسلام هستند.

انتهای پیام/

تسنیم