علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار خوزپرس با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد مجلس دهم به لحاظ ترکیب گرایش‌های سیاسی در مقایسه با ادوار گذشته، بتواند نقش مؤثری در بهبود وضعیت کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی ایفا نماید.

  منتخب مردم جنوب خوزستان در مجلس دهم  اظهار داشت: در کشور ما، مجلس شورای اسلامی که اعضای آن با رأی مستقیم مردم برگزیده شده و به حق «عصارهٔ فضائل ملت» لقب گرفته، مرکز اصلی هدف‌گذاری برای روند نظام مردم سالاری است. گلمرادی تصریح کرد: دهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی، در شرایطی تشکیل می‌گردد که معضل بیکاری شرایط سختی را برای ملت ما پدید آورده است؛ برکسی پوشیده نیست که مشکلات خانمان براندازی همچون اعتیاد، فقرمالی و فرهنگی، طلاق، خودکشی، سرقت و…ریشه‌اش در بیکاری است.

منتخب مجلس دهم افزود: ما باور داریم قانون اساسی جمهوری اسلامی، در رفع معضلات اجتماعی و رونق بخشی به اقتصاد، بسیار توانمند و کارآمد است و مجلس می‌تواند در این شرایط حساس با اشراف بر اصول قانون اساسی و توجه به مقررات بین‌المللی و مشاورت با دانشمندان علوم اجتماعی و اقتصاد و آگاهی بر اصول علمی توسعهٔ فرهنگ تولید و تجارت و نیز هم‌نشینی با بطن جامعه، به مسئولیت سنگین خود عمل کرده و اثر گذار باشد.

گلمرادی اذعان کرد: انتظار آن است که مجلس، از شعارگرایی بپرهیزد و ضمن نظارت دقیق بر اجرای قانون، با بهره‌مندی از علوم روز و انضباط فکری و تقویت روحیهٔ نقد پذیری،”اعتدال گرایی عملی” را در خود تقویت کند و علاوه بر اینها، مستقل بیندیشد. وی استقلال فکری را ضرورت مجلس پویا و انقلابی دانست و گفت: استقلال فکری، به معنی بریدگی از اشخاص و قطع ارتباط با احزاب و گروه‌ها نیست، زیرا تبادل فکر و اندیشه در هر زمینه، نشان خردمندی است؛ استقلال فکری به این معنی که اختیارِ عقل و ایده‌های خود را به دیگران نسپارد، آزادانه بیندیشد و صادقانه نظر دهد.

وی افزود: بنا به فرمایش امام راحل «مجلس شورای اسلامی در رأس امور است» و جایگاهش بسیار رفیع و فراگیر، به اندازه‌ای که تمام موضوعات و مسائل کلان مملکت در آنجا طرح و بررسی و تصویب می‌گردد.

گلمرادی نقطه قوت مجلس دهم را تضارب آراء و وجود تقریبا” متوازن جریان‌های مختلف سیاسی کشور دانسته و در خصوص گرایش سیاسی خود افزود: همان‌طور که در همه جلسات و محافل اجتماعی در زمان تبلیغات اعلام نموده‌ام، به منظور بهره گیری از همه ظرفیت‌ها، به صورت مستقل و فراجناحی در خدمت مجلس و ملت شریف ایران خواهم بود و در این مسیر با احترام و همدلی با همه سلایق عمل خواهم کرد اما وامدار هیچ جریان سیاسی نبوده و نخواهم شد.

وی عنوان کرد: حقیقتاً امروزه کشور عزیزمان نیازمند توجهی متفاوت بوده و بر اساس گرایش مستقل و فراجناحی بهتر می‌توان به آن کمک کرد.

منتخب مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام (ره) در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه برای این‌جانب بیشتر حائز اهمیت می‌باشد؛ جلب رضایت خداوند متعال در مسیر توجه و خدمت بی شائبه به مردم عزیز بوده که در حقیقت اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌باشد.
وی در خصوص عضویت در فراکسیون‌های مجلس اظهار داشت: ضمن احترام به فراکسیون‌های فراگیر و امید، به اتفاق تعداد قابل توجهی از منتخبین محترم مجلس دهم در صدد تشکیل فراکسیون مستقلین و عضویت فعال در آن می‌باشم. وی گفت: به اعتقاد استاد شهید مرتضی مطهری، اقتصاد بستر حرکت‌های فرهنگی است، واقعیت این است که اقتصاد فعلی ایران حال خوشی ندارد و به شدت به درمان و اصلاح نیازمند است.

گلمرادی اظهار داشت: باید به کارآفرینان داخلی تکیه کرد و با ایجاد امید و تقویت روحیه و اعتقاد «مامی توانیم» راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی بیابیم، باید قوانین روشن و مستحکمی تصویب شود که از ورود کالاهایی که در داخل مملکت هم تولید می‌شود یا امکان ساختنش در داخل کشور وجود دارد، جلوگیری به عمل آید، بزرگ‌ترین مشکل بازار ما واردات قاچاق و فراوان کالا می‌باشد، روشن است که با جلوگیری از ورود این‌گونه کالاها، کارگاه‌های کوچک و بزرگ محلی و خانگی افزایش یافته و رونق می‌گیرد، بخش خصوصی تولیدکننده امیدوار گشته و تقویت می‌شود، برای اینکه کارگاه‌های تولید داخلی، آرام‌آرام جان گرفته و اشتغال فراهم شود، حمایت و تشویق و تأمین امنیت سرمایه گذاری، اعم از سرمایه گذاران داخلی و خارجی ضرورتی انکار ناپذیر برای ما محسوب می‌شود.

نماینده منتخب مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس دهم یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری با اقدام و عمل انقلابی مجلس و تصویب قانون‌های گفتمان محور و تقویت کننده تولید داخلی قابل تحقق است که آن ان‌شاءالله با همدلی و هم زبانی نمایندگان و دولتمردان و مردم شاهد آن باشیم.