به گزارش خوزپرس عبدالنبی دفتری در هجدمین جشنواره خیران مدرسه ساز خوزستان در سالن گیت بوستان اهواز افزود: پارسال خیران مدرسه ساز استان ۹۳۰میلیارد ریال برای ساخت ۶۰مدرسه هزینه کردند در حالی سهم نوسازی مدارس استان اندکی بیش از ۳۰۰میلیارد ریال بود.
وی ابراز امیدواری کرد امسال خیران مدرسه ساز خوزستانی مبلغی بیش از پارسال برای مدرسه سازی هزینه کنند.
دفتری گفت: خیران مدرسه ساز استان خوزستان پس از تهران رتبه دوم را در این زمینه دارا هستند.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان با اشاره به اینکه در استان خوزستان بیش از شش هزار خیر مدرسه ساز وجود دارد افزود: پارسال شهرستان دزفول با یک هزار و۲۰۰خیر و پرداخت ۱۶۰میلیارد ریال رتبه نخست را در استان به لحاظ مشارکت در مدرسه سازی کسب کرد.
دفتری با بیان اینکه در هجدمین جشنواره استانی خیران مدرسه ساز از ۵۰خیر مدرسه ساز جدید که به تازگی به جمع خیران مدرسه ساز استان پیوستند تجلیل می شود افزود: امسال ۲۷جشنواره خیران مدرسه ساز در ۲۷شهرستان استان برگزار شد که نقش مهمی در جذب مشارکت های مردمی برای مدرسه سازی داشته است.
فرج الله خبیر سرپرست استانداری خوزستان نیز در این جشنواره گفت: کسب رتبه برتر خوزستانی ها در امر مدرسه سازی افتخاری ماندگار برای مردم فرهنگ دوست استان رقم زده است.
وی با تجلیل از درک مسئولانه خیران مدرسه ساز استان در مشارکت ساخت واحدهای آموزشی ابراز امیدواری کرد مشارکت مردم و نیکوکاران در ساخت مدرسه همچنان ادامه داشته باشد.
در آئین هجدمین جشنواره استانی خیران مدرسه ساز استان که با اجرای آقای نظام اسلامی کلید خورد از ۵۰خیر جدید استانی که به خیل خیران مدرسه ساز پیوستند با اهدا جوایزی تجلیل به عمل آمد.