به گزارش خوزپرس به نقل از    باشگاه خبرنگاران جوان،امروزه جذابیت روزافزون شبکه های اجتماعی و پیام رسان های تلفن همراه درتمام گروه های سنی از جمله کودکان و بزرگسالان موجب شده تا این افراد نسبت به هر اتفاقی در شبکه های اجتماعی واکنش های مختلفی داشته باشند و شاید با کمی اختلال یا کندی دسترسی در این شبکه ها حساسیت ها بیشتر می شود.

در واقع با کمی پرس وجو از اطرافیانمان این احساس را کرده ایم که خیلی از افراد اطلاعات و اخبار مورد نیز خود را از همین شبکه های اجتماعی یا نرم افزارهای پیام رسان موبایلی بدست می آورند  و می توانند آن را در فرایند کاری خود به کار ببرند.

اما یکی از مشکلات اصلی این شبکه ها این است که سرورخارجی دارند وبدیهی است که این پیام رسان ها با فرهنگ وآداب ورسوم آنها ساخته شده است و حال به کشور ما وارد شده اند.پیام رسان هایی که شاید وایبر اولین آنها بود و اکثر ایرانیان نیز ابتدا با متوجه شدن مزایای این شبکه های پیام رسان علاقه مند به استفاده ازآنها شدند اما با افزایش روند استفاده از این شبکه پیام رسان خارجی ،وایبر با کندی سرعت مواجه شد وبه این ترتیب کاربران این شبکه ها به نرم افزارخارجی دیگری مهاجرت کردند به طوری که این روزها کمتر شاهد نامبردن شبکه پیام رسان وایبر هستیم.

تلگرام این روزها از جمله نرم افزاهایی است که کاربران زیادی دارد و این در حالی است که سرعت این پیام رسان این روزها همانند وایبر کند شده است.

البته چند وقتی است اظهاراتی مبنی بر فیلترینگ این شبکه پیام رسان وشبکه های اجتماعی دیگربیان می شود وبا توجه به کندی چند روز گذشته تلگرام موضوع فیلترینگ این شبکه مورد حساسیت عموم قرار گرفت.

اما واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در این خصوص اظهار کرد:موضوع فیلتر شدن تلگرام و اختلال در آن تنها در کشور ما وجود ندارد چرا که طبق بیانیه ای که شرکت ارتباطات زیرساخت دیروز اعلام کرد مشکل قطع ارتباطات بین‌الملل در اکثر کشورهای منطقه وجود داشته و این مشکل به دلیل این بود که ۳ کانال‌هایی که ما را به اینترنت متصل می‌کند از جمله کشور ترکیه، باب‌المندب و خلیج‌فارس با اختلال روبه‌رو بود و با توجه به اینکه تلگرام یک سرور اروپایی است این اختلالات در تلگرام بیشتر شده است.

گفتنی است ،همین کندی سرعت تلگرام موجب شده تا این روزها کاربران این شبکه ها به دنبال نرم افزار پیام رسان دیگری باشند و باتوجه به وجود بسیاری از این شبکه ها در کشور نرم افزار مورد نیاز به راحتی در دسترس قرار می گیرد و این درحالی است که اکثر کاربران تنها شبکه های اجتماعی موبایلی خارجی را می یابند.

یکی از کاربران نرم افزار پیام رسان تلگرام می گوید در حال حاضر شبکه های اجتماعی داخلی مختلفی در کشور وجود دارد اما ازآنها استفاده نمی شود.

بر اساس این گزارش اگرچه شبکه های اجتماعی وپیام رسان های موبایلی در داخل کشوروجود دارد اما اکثر افراد از این موضوع بی خبرند و شاید هم علت عدم تبلیغات شبکه های اجتماعی موبایلی داخلی با کیفیت نبودن آنها است.

گفتنی است ،با توجه به اینکه هر روزه شاهد کندی سرعت این نرم افزارها هستیم بهترنیست شبکه اجتماعی در داخل ایحاد شود وهمان مقدار اندک شبکه های پیام رسان داخلی تقویت شود چرا که اگر روند کندی سرعت در نرم افزارپیام رسان تلگرام ادامه داشته باشد هر لحظه امکان مهاجرت کاربران این شبکه ها به سمت شبکه پیام رسان دیگر وجود دارد وبهتر نیست مهاجرت کاربران از تلگرام به سمت یک نرم افزارپیام رسان داخلی باشد؟

انتهای پیام/