به گزارش خوزپرس به نقل از خبرنگار ایرنا، سردار پاسدار حسن شاهوارپور روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج ۱۴۰۱ با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده اظهار کرد: از این تعداد برنامه، یک هزار و ۷۳۶ برنامه در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته بسیج به عنوان مکتب ایثار و خدمت به نیازمندان معرفی شده گفت: این هفته با شعار ” بسیج امید ملت ایران ” نامگذاری شده که باید فرهنگ‌سازی و ترویج شود.

 

۲۲ خدمت در هفته بسیج انجام می شود

سردار شاهوارپور افزود: ۲۹ مهرماه روز اول هفته بسیج با محوریت “بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی” آغاز می شود و گروه های جهادی در ۲۲ عرصه خدمت از جمله برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی و و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی، افتتاح مدرسه و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و واکسیناسیون دام و طیور ، فعالیت خود را در خوزستان انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: روز پنجم آذرماه تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان استان با حضور گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع) و رده‌های اقشاری جامعه برگزار خواهد شد.

 

افتتاح طرح جوان ماهر در هفته بسیج

وی به افتتاح طرح جوان ماهر در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان، توجه نکردن به مقوله مهارت است به همین دلیل بخشی از برنامه‌ها به این موضوع اختصاص می‌یابد و در طرح جوان ماهر اولویت اول، سربازان و سپس پایگاه‌های بسیج و مساجد است.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد مشاغل استان در بخش خدمات است بیان کرد: باید به مشاغل خدماتی و همچنین صنایع پایین دستی توجه بیشتری کرد تا اشتغال مناسبی در استان ایجاد شود.

 

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی کارگاه‌های کوچک و نیمه متوسط

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: با وجود بیش از یک هزار و ۸۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان، نیمی از آنها تعطیل هستند و قرار است با نگاه دولت انقلابی مجددا به چرخه اشتغال برگردند.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و نیمه متوسط باید ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شود که تاکنون بانک‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نکردند.

سردار شاهوارپور در ادامه به راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از تولیدات مشاغل خانگی، برند و یا نشان خاصی ندارند بنابراین تلاش می‌شود تا با راه اندازی نمایشگاه، تولیدات مشاغل خانگی به خوبی عرضه شود.

لزوم توجه دستگاه ها به گروه های جهادی

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه دستگاه‌ها به گروه‌های جهادی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌ها برای انجام کارهای خود، از گروه‌های جهادی استفاده کرده و بخشی از هزینه‌های آنها را تامین کرده و صنایع استان برای تامین نیروی کار خود از جوانان بومی استان استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اسفندماه امسال گفت: از آنجا که بخش قابل توجهی از شهدا، بسیجی دانش آموز بودند، بیش از ۲ هزار یادواره شهدای دانش آموز در استان برنامه‌ریزی شده و همچنین یادواره شهدای فرهنگیان و تولید چند فیلم بلند و کوتاه از دیگر برنامه‌های استان در راستای کنگره ملی شهدای خوزستان است.

پنجم آذر ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بسیج مستعفین به فرمان امام خمینی(ره) است.