به گزارش خوزپرس، احمد سیاحی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش بررسی مسائل شهرسازی خوزستان با اشاره به موضوع انتقال آب کارون عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و مصوبات شورای آب، از این پس هیچ گونه انتقال آبی از سرشاخه های کارون انجام نخواهد گرفت. انتقال آب شرب نیز در شرایط خاص امکان پذیر است.

وی افزود: در صورتی چنین برنامه هایی زودتر انجام می گرفت در این زمان رودخانه کارون متحمل خسارت فراوان نمی شد.

سیاحی تصریح کرد: در این زمان، مطالعات ویژه موسسه آب دانشگاه تهران در خصوص سد گتوند انجام گرفته است ولی هنوز راه حل نهایی در این خصوص ارائه نشده است. در اسفند ماه سال جاری یک پنل تخصصی به منظور حل مشکل شوری آب این سد با حضور متخصصان از کشورهای ایتالیا و کانادا برگزار خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: الزامات استان در خصوص راه حل نهایی سد گتوند این است که اجازه ندهیم شوری آب به مناطق پائین دست برود و هر راهکار ارائه شده نیز باید مجوزهای لازم زیست محیطی را در اختیار داشته باشد.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقای کیفیت آب رودخانه کارون، هشت هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار در راستای انتقال آب زه کش ها به پائین دست این رودخانه و چهار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان نیز برای حل مشکل فاضلاب شهری و روستایی با محوریت شهرهای ساحلی تخصیص یافته است.

سیاحی با بیان اینکه برای حل  مسئله ریزگردها هنوز هم دغدغه داریم، گفت: هفته گذشته پدیده گرد و غبار با غلطت ٢١ برابر حد مجاز در شهر اهواز رخ داد. متاسفانه در این زمینه تنها ۱۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته محقق شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طرح مالچ پاشی در مناطقی که منبع داخلی این پدیده محسوب می شود در حال انجام گرفتن است.

وی گفت: وضعیت آسفالت خوزستان بسیار نگران کننده است. در برخی مناطق بر روی مانع ترافیکی پلاستیکی و نخاله های ساختمانی آسفالت انجام می گیرد، این مسئله جای تاسف دارد.

سیاحی همچنین با اشاره انتخابات پیش رو عنوان کرد: هیچ کدام از شهرداران حق استفاده از اموال و املاک دولتی را به منظور حمایت از یک کاندید خاص را ندارند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعیین حریم شهرها یکی از مشکلات اساسی در استان محسوب می شود، گفت: این مسئله تنها به دلیل مشکلات ایجاد شده در بحث ارزش افزوده برای مسئولان حائز اهمیت است.