رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در مصاحبه با خبرنگار خوزپرس گفت:

با رایزنی ها و هماهنگی های انجام شده درسطح واحدهای استانی، اداره کل تشکل ها در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و طرف های عراقی توانستیم اردویی را برای تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاهی استان طراحی و اجرا کنیم.

 

علی افروس افزود: این سفر به مدت سه روز از چهارشنبه آغاز و تا جمعه۳۰خرددادماه با حضور ۵۰ نفر از اعضای فعال در حوزه تشکل‌های دانشجویی اعم از آقا و خانم با حضور مدیرکل اداره تشکل های سازمان مرکزی، همچنین حجت الاسلام حزبه زاده مسئول دفترمقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر حمزوی نماینده ریاست عالی دانشگاه در تشکل ها برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد خوزستان تصریح کرد: در جریان این اردو بهمراه مسئولین دانشگاهی استان توانستیم بازدید و جلساتی را با رؤسای دانشگاه های بصره، کربلا، سومر و کوفه جهت برقراری تعاملات و شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت های دانشگاه آزاداسلامی خوزستان داشته باشیم تا در آینده شاهد همکاری های گسترده بیشتری بین مراکز علمی دو کشور دوست و همسایه داشته باشیم.

 

علی افروس خاطرنشان کرد: این اردوی سه روزه ابتدا با حضور در استان بغداد و زیارت امامین عسکرین 《ع》 آغاز و پس از زیارت و بازدید از بازارهای آن، دانشجویان عازم کربلامعلی شدند و به مدت یک شبانه روز در کربلا اقامت داشته و پس از آن عازم نجف اشرف شدند که بعداز زیارت چند ساعته در نجف، آنجا را به مقصد نهایی یعنی ایران ترک کردند.

 

افروس در پایان یادآور شد: این اردوی کوتاه و بین المللی می‌تواند مدل خوبی برای دانشگاه های کشور باشد تا ضمن اعزام دانشجویان و به خصوص زیارت اولی ها بتواند آنان را با مبانی اصیل اسلامی و معرفتی آشنا کند، ضمن اینکه در این اردوی تشکیلاتی و بین المللی برنامه های متعدد فرهنگی و محتوایی برای دانشجویان برگزار و هدایای نفیسی به دانشجویان شرکت کننده اهدا شد.

 

علی عبدی طلاوری

خبرنگار خبرگزاری خوزپرس