به گزارش خبرگزاری خوزپرس از اهواز، هرساله با شروع فصل بهار بازار خرید و فروش و همچنین جابه جایی مستأجران رونق می گیرد،رونقی که فقط به سود مالکان و بنگاه های املاک است و به ضرر مردم.

 

در سال های اخیر با کاهش ساخت مسکن ، افزایش جمعیت و شهرنشینی،بی ارزش شدن پول ملی و… قیمت مسکن سر به فلک کشیده تا جایی که نه تنها خرید خانه بلکه رهن و اجاره یک سرپناه کوچک نیز برای مردم آرزو شده است.

 

در همین حال قیمت مسکن در اهواز از بقیه مناطق کشور(بدون کارشناسی و به صورت غیر رسمی) افزایش یافته است، تا جایی که در مناطقی مانند مهدیس که از بقیه مناطق دیگر قیمت مناسب تری داشت،با افزایش بی سابقه ای رو برو شده است و بنگاه داران کمبود عرضه و افزایش تقاضا را دلیل آن اعلام می کنند.

 

با بازدید میدانی از مناطق مختلف نرخ های عجیب از سوی بنگاه داران و مالکان اعلام می شود؛

آپارتمان ۸۵ متری در منطقه فاز ۱ پاداد ۴۰۰ میلیون رهن کامل قیمت گذاری شده که همین مورد در منطقه سپیدار اهواز به ۳۰۰ میلیون هم می رسد!

 

در کیانپارس رهن و اجاره یک واحد ۸۰ متری به قیمت ۲۰۰ با ماهی ۶ /کیان آباد ۲۰۰ با ۵/ بهارستان ۱۰۰ با ۲الی۳/ گلستان۲۰۰ با ۳ و در مهدیس ۱۰۰ با ۱٫۵ میلیون تومان نرخ گذاری شده است!

 

نرخ اجاره بهایی که مشخص نیست طبق کدام قانون از مستأجران گرفته شده و هیچکس نیز به این موضوع ورود نمی کند! در حالی که اتحادیه املاک نیز به هیچ عنوان نظارت خاصی روی این موضوع ندارد.

 

به همین دلیل دیده شده که اکثر کارگران و قشر متوسط روبه پایین جامعه مستأجر، با رها کردن این مناطق به حاشیه شهر اهواز کوچ کرده و قید محله های با امکانات بهتر را زده اند.

 

معلوم نیست ماجرای عجیب افزایش قیمت خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن در اهواز تا کی ادامه دارد و نهادهای ذی‌ربط چه زمانی به ساماندهی آن ورود می کنند.

 

علی عبدی طلاوری

خبرنگار خبرگزاری خوزپرس