به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد رضا کرمی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی پروژه های آبرسانی در خوزستان بیان کرد: عزم دولت و توجه وزارت نیرو و آبفا کشور برای آبرسانی به روستاهای خوزستان قابل توجه است به نحوی که خوزستان در آبدار کردن روستاهای کشور پیشتاز است.

وی گفت: پروژه چاه شهرک ابوذر و شهرک دانیال برای جمعیت تحت پوشش ۱۴ هزار نفر وارد مدار بهره برداری شده است و با اجرای خط انتقال از چاه تا شبکه آب شهری شهرستان شوش و نصب الکترو پمپ شناور، ‌ تابلوی برق و احداث دیوار محوطه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال وارد مدار شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: پروژه آبرسانی به روستای خلف مسلم و جوی مجید از بخش مرکزی شهر شوش با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال برای جمعیت تحت پوشش ۶ هزار و ۳۰۰ نفر تکمیل و وارد مدار بهره برداری شد و با اجرای این پروژه مشکل آب شرب چندین ساله آن ها برطرف شده است.

کرمی نژاد بیان کرد:آبرسانی به روستاهای خشان و حلوه هانی با جمعیت ۲ هزار نفر از بخش مرکزی شهرستان شوش تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده است.

وی افزود: پروژه های آبرسانی به روستاهای خوزستان با سرعت در حال اجرا است و از آغاز دولت سیزدهم تا امروز شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستای خوزستان را آبدار کرده است و در مقایسه با آمار آبدار کردن روستاهای کشور خوزستان پیشتاز پروژه آبرسانی به مردم این استان بوده و این اقدامات در پی توجه ویژه رییس جمهور در دولت مردمی به خوزستان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به دیگر پروژه های آبفا در شهرستان کرخه نیز اشاره کرد و گفت: آبرسانی به روستای حباییه با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از توابع شهرستان کرخه در بخش مرکزی تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده و مشکل دیرینه این روستا نیز برطرف شد.