به گزارش خوزپرس،  آیت الله محسن حیدری یکشنبه شب در اختتامیه پنجمین جشنواره شهر و رسانه در سالن آمفی تئاتر گیت بوستان اهواز اظهار کرد: استان خوزستان و شهر اهواز با مشکلات متعدد عمرانی و اجتماعی روبه روست که رودخانه کارون و انتقال آب از سرشاخه های آن از مشکلات جدی آن است.
وی افزود:تا زمانی که نخبگان خوزستان به دور از سلیقه های مختلف سیاسی، فرهنگی و قومی با یکدیگر متحد نشوند، امیدی به حل مسائل و مشکلات استان نیست.
و رسانه های استان می توانند به همگرایی و وحدت نخبگان کمک کنند.
عضو مجلس نقش رسانه را در وحدت و همگرایی نخبگان جامعه در استان خوزستان مهم دانست و گفت: بیان واقعیت های شهر و انتقال اطلاعات صحیح به مسئولان، معرفی اتفاقات خوب شهری و پروژه های دستگاه ها به شهروندان و ترویج اخلاق صحیح شهروندی مهترین وظایف رسانه ها در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی است.
آیت الله حیدری فعالیت رسانه ای را قدم گذاشتن در مسیر پیامبران و اولیای الهی توصیف کرد و افزود: رسانه ها باید به ویژگی های این شغل توجه کنند و قدر و ارزش کار خود را بدانند تا راه را گم نکنند.
شهردار اهواز نیز در این مراسم، همکاری رسانه ها را برای پیگیری مطالبات شهر و شهروندان خواستار شد.
سیدخلف موسوی گفت:در حوزه شهری اهواز ۲۰۲ حلقه چاه نفت وجود دارد با این حال باید پیگیری شود که چرا نباید حق آلایندگی به مردم شهر اهواز تعلق بگیرد و چرا سازمان محیط زیست برخی از شرکت ها را از لیست صنایع آلاینده خارج کرده است.
وی با بیان اینکه بودجه شهر اهواز از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ به شش هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ رسیده است افزود: اگر شهرداری درآمدهای پایدار داشته باشد می تواند این بودجه را محقق کند و رسانه ها می توانند در این راستا به شهرداری کمک کنند.
وی همچنین با انتقاد از نوع نگاه برخی سازمان ها و دستگاه ها به شهرداری ها گفت: بعضی ها شهرداری را مانند صندوقی فرض می کنند که باید به همه پول بدهد و برخورد نامناسب مانند صدور اجرائیه و مسدود کردن حساب ها را پیگیری می کنند، در حالی که باید توجه داشت منابع مالی شهرداری از محل پرداخت شهروندان تامین می شود و این منابع باید با حساسیت خرج شود.
در این آیین برگزیدگان پنجمین جشنواره شهر و رسانه در هشت بخش معرفی شدند.

ایرنا